نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسفیان کناری, محمدجعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T23:59:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T23:59:11Z
dc.date.available1399-08-01T23:59:10Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T23:59:11Z
dc.date.issued2012-08-22en_US
dc.date.issued1391-06-01fa_IR
dc.date.submitted2012-01-09en_US
dc.date.submitted1390-10-19fa_IR
dc.identifier.citationیوسفیان کناری, محمدجعفر. (1391). سکوت یا اجتناب اجرایی دریدا؛ تأملی انتقادی بر فاصلة نظری تئاتر آرتو و بِکت. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی, 2(4), 53-37. doi: 10.30480/dam.2012.43fa_IR
dc.identifier.issn2008-2649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2012.43
dc.identifier.urihttp://dam.journal.art.ac.ir/article_43.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470130
dc.description.abstractچکیده مقاله حاضر با تکیه بر پاره ای از مهم ترین گفتارهای دریدا، به قرائت تازه ای از اشارات تئاتری او در فاصلة نظری میان آرای آنتونن آرتو و ساموئل بکت پرداخته است. پیمایش دقیق گفتارهای دریدا دربارة تئاتر و یافتن پاسخی قانع کننده برای این پرسش که تا چه اندازه می توان از نقد او بر زیبای یشناسی تئاتر مدرن به عنوان رویکردی معتبر برای مواجهه با دیگرآثار نمایشی استفاده کرد، در اولویت پژوهشی این نوشته قرار دارد. رویکرد غالب تحقیق از پَساساختگرایی تأثیر می پذیرد و مطالب آن حوزه ای از مطالعات میا نرشته ای فلسفه و تئاتر را دربر می گیرد. مقالة حاضر با استناد به شواهد معتبر کتابخان های و سنجش داده های زبا نشناختیِ مستخرج از نمونه آثار اصل و ترجمة انگلیسی گفتارهای دریدا، سعی دارد ضمن آسی بشناسیِ اعتبار استنادهای علمی به دریدا و نیز رعایت بی طرفی کامل در مواجهه با محتوای گفتار او، به دریافت تازه ای از دکنستراکسیون و کاربردش در تئاتر دست یابد. در نهایت، گزاره هایی مطرح م یشوند که حاکی از لزوم بازنگری پژوهشگران تئاتر ایران در نحوة قرائت دریدا، اعتماد به گفتارهای تئاتری او و سپس مقایس هاش با ساموئل بکت و حدود کاربردیِ پروژة دکنستراکسیون وی خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent772
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هنرfa_IR
dc.relation.ispartofنامه هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2012.43
dc.subjectفلسفه و تئاترfa_IR
dc.subjectژاک دریداfa_IR
dc.subjectدکنستراکسیونfa_IR
dc.subjectآنتونن آرتوfa_IR
dc.subjectساموئل بکتfa_IR
dc.subjectنقد و نظریهfa_IR
dc.titleسکوت یا اجتناب اجرایی دریدا؛ تأملی انتقادی بر فاصلة نظری تئاتر آرتو و بِکتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ادبیات نمایشی، دانشگاه تربیت مدرس، استان تهران،fa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage53
dc.citation.epage37


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد