نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی, سید محسنfa_IR
dc.contributor.authorفیروزی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T23:57:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T23:57:26Z
dc.date.available1399-08-01T23:57:26Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T23:57:26Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-27en_US
dc.date.submitted1394-12-08fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی, سید محسن, فیروزی, مریم. (1396). خودبازتابی و کارکردهای آن در سینما. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی, 7(14), 87-102. doi: 10.30480/dam.2017.523fa_IR
dc.identifier.issn2008-2649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2017.523
dc.identifier.urihttp://dam.journal.art.ac.ir/article_523.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470045
dc.description.abstract<span class="fontstyle0">در این مقاله مفهوم خودبازتابی و کارکردهای آن در سینما مطالعه و بررسی شده است. خودبازتابی پدیده ای فراژانری و فرارسانه ای است که در فلسفه، روانشناسی و انواع هنرها می توان آن را تعریف و بررسی کرد. اگرچه این مفهوم مفهومی تازه نیست و می توان رد آن را از آغاز هنر و از ابتدای ظهور آثار اندیشه در کتب به جا مانده یافت؛ اما با ظهور اندیشه های برشتی این مفهوم نظریه پردازی شد و مورد توجه پژوهشگران قرار گرفت و در دهه ی شصت و با شکل گیری اندیشه ی پسامدرنیستی، به اندیشه ی اصلی هنر پسامدرن تبدیل شد. اثر خودبازتابانه می تواند خود را سوژه قرار دهد، اما مهم ترین ویژگی آثار خودبازتابانه مسئله ی خودآگاهی است؛ خودآگاهی مخاطب در رویارویی با اثر هنری و خودآگاهی مؤلف در فرایند خلق اثر که به پیدایش خلاقیت ها و کارکردهای متفاوتی در این گونه آثار می انجامد. سینمای خودبازتابانه طیف گسترده ای از آثار -از دوران سینمای صامت تا امروز- را شامل می شود که بر اساس دوره و بازنمایی شان در سینما، جذابیت و کارکردهای متفاوتی دارند. هدف اصلی این پژوهش، بررسی کارکردهای خودبازتابی در سینما برای جذاب ساختن اثر هنری نزد مخاطب بوده است. این پژوهش توصیفی، تحلیلی و کیفی بوده و با استفاده از روش کتابخانه ای تجزیه و تبیین شده است.</span>fa_IR
dc.format.extent300
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هنرfa_IR
dc.relation.ispartofنامه هنرهای نمایشی و موسیقیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30480/dam.2017.523
dc.subjectخودبازتابیfa_IR
dc.subjectسینماfa_IR
dc.subjectپسامدرنیسمfa_IR
dc.subjectفرافیلمfa_IR
dc.titleخودبازتابی و کارکردهای آن در سینماfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه آموزشی سینما، دانشکده ی سینما و تئاتر، دانشگاه هنر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد سینما، دانشکده ی سینما و تئاتر، دانشگاه هنر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue14
dc.citation.spage87
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد