| dc.contributor.author | خیاطی, حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-01T23:57:19Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T23:57:20Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T23:57:19Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T23:57:20Z | |
| dc.date.issued | 2017-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-11-25 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خیاطی, حسن. (1395). بررسی رابطه ی بین سرمایه ی فرهنگی و اقتصادی با قضاوت موسیقایی (با تأکید بر هنرجویان موسیقی شهر شیراز). نامه هنرهای نمایشی و موسیقی, 7(13), 111-129. doi: 10.30480/dam.2017.335 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-2649 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30480/dam.2017.335 | |
| dc.identifier.uri | http://dam.journal.art.ac.ir/article_335.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/470038 | |
| dc.description.abstract | یکی از گونه های متنوع معرفت، قضاوت افراد درباره ی موسیقی است. از این رو، بررسی جامعه شناختی قضاوت موسیقایی را می توان در حوزه ی جامعه شناسی معرفت طبقه بندی کرد. بدین ترتیب، این موضوع که قضاوت موسیقایی تا چه اندازه تحت تأثیر روندهای اجتماعی موجود در جامعه است، بررسی می شود. در پژوهش حاضر، پژوهشگر رابطه ی قضاوت موسیقی با ویژگی های اقتصادی و فرهنگی جامعه ی شیراز را بررسی کرده است. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه و در آموزشگاه های موسیقی شهر شیراز گردآوری شده است. شیوه ی<br />گردآوری داده ها، نمونه گیری منظم در بین آموزشگاه ها و نمونه گیری اتفاقی در داخل آموزشگاه ها بوده است. جمعیت مورد مطالعه 2000 نفر برآورد و با استفاده از فرمول کوکران، 384 نفر برای نمونه انتخاب شدند. چارچوب نظری پژوهش نظریه های بوردیو (1968، 1977، 1984) است. نتایج پژوهش، که با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون به دست آمده اند، بیانگر رابطه ی مثبت و معنی دار سرمایه ی فرهنگی افراد با قضاوت موسیقایی سبکی آن ها؛ سرمایه ی فرهنگی خانواده ی افراد با قضاوت موسیقایی محتوایی آن ها؛ و سرمایه ی اقتصادی افراد با قضاوت محتوایی آن ها است. این در حالی است که رابطه ی میان سرمایه ی فرهنگی افراد و قضاوت موسیقایی محتوایی آن ها؛ رابطه ی سرمایه ی فرهنگی خانواده ی افراد و قضاوت موسیقایی سبکی آن ها؛ و رابطه ی سرمایه ی اقتصادی افراد و قضاوت سبکی آن ها، منفی و معنی دار است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 386 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه هنر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نامه هنرهای نمایشی و موسیقی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30480/dam.2017.335 | |
| dc.subject | سرمایه ی فرهنگی | fa_IR |
| dc.subject | سرمایه ی اقتصادی | fa_IR |
| dc.subject | قضاوت موسیقایی سبکی | fa_IR |
| dc.subject | قضاوت موسیقایی محتوایی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه ی بین سرمایه ی فرهنگی و اقتصادی با قضاوت موسیقایی (با تأکید بر هنرجویان موسیقی شهر شیراز) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری جامعه شناسی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 13 | |
| dc.citation.spage | 111 | |
| dc.citation.epage | 129 | |