مرور دوره 4, شماره 8 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی امکان وقوع «رویداد حقیقت » در سینما در طریق تفکر هایدگر
(دانشگاه هنر, 2014-08-23)چکیده در این مقاله، یکی از مهم ترین مفاهیم اندیشه ی هایدگری یعنی «رویداد حقیقت 1» از منظر وقوع آن در کار هنری و بطور خاص هنر فیلم مورد تأمل قرار می گیرد و تلاش می شود که با طرح مفهوم پیکار میان پوشیدگی 2 و ناپوشیدگی 3 ...
-
خوانش پسا ساختارگرایانه نمایش آکروپلیس
(دانشگاه هنر, 2014-08-23)در این مقاله اجرای «آکروپولیس » به کارگردانی یرژی گرتوفسکی 1 از منظر فلسفی پساساختگرای ژان ژاک دریدا 2، مورد بررسی قرار می گیرد. آکروپولیس در اردوگاه آشویتس 3 اجرا شده است. اشخاص نمایش با وسایل صحنه که ...
-
ساختار بحرِ طویل در موسیقی و شعر )بررسی تطبیقی سه گونه بحر طویل در حوز ه ی موسیقی نواحی و موسیقی عامه پسند ایران(
(دانشگاه هنر, 2014-08-23)چکیده موسیقیِ آوازیِ ایران از منظر متر یک به دو گونه ی: موسیقی دارای متر آزاد 1 و موسیقی دارای متر مشخص2 طبقه بندی می شود؛ در این پژوهش به مطالعه ی کیی از گونه های فراموش شد ه ی ترانه در موسیقی آوازیِ ...
-
مطالعه ی برخی از رویکردهای بلابارتوک در آهنگسازی، بر اساس ملودیهای محلی مجار
(دانشگاه هنر, 2014-08-23)چکیده آن چه که سبب شده است بارتوک 1 موضوع این پژوهش قرار گیرد، منحصر به فرد بودن او در زمینه ی کار با ملود یهای محلی است. او شخصیتی یکتا در بسیاری از زمینه ها و از قوی ترین قلم های موسیقی قرن بیستم است. همچنین، او یکی ...
-
مطالعه ی تطبیقی «الگو »های ارتباطی میان متن و اجرا و تأثیر آن بر چگونگی درک و دریافت تماشاگر
(دانشگاه هنر, 2014-08-23)چکیده در این مقاله الگوهای ارتباطی میان متن و اجرا بررسی و با هم مقایسه می شوند. پرسش های اصلی این پژوهش این است که «چه اتفاقی می افتد زمانی که اجرایی از یک متن مکتوب استفاده م یکند؟ » و «چه اتفاقی می افتد زمانی که ...
-
کارکردهای دراماتیک عمق میدان در سینمای ایران دهه ی 80
(دانشگاه هنر, 2014-08-23)چکیده عمق میدان در سینمای ایران کارکردهای فراوانی داشته است اما تا کنون کمتر پژوهشی را می توان یافت که به چگونگی مواجه ی فیلمسازان ایرانی با عمق میدان پرداخته باشد. این پژوهش تلاش میکند تا با نگرشی تحلیلی-توصیفی به ...



