دوره 6, شماره 12
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تعاملات ریتمیک شعر و موسیقی در تصنیف های دورهی قاجار
(دانشگاه هنر, 2016-08-22)از سال 1360(ه.ش) بهمنظور تلفیق شعر و موسیقی قواعدی در قالب کتاب تدوین شد. پژوهشگران آن دوره بهجای آنکه در پی کشف زیباییشناسی حاکم بر تصنیفهای قدیمی و تکامل آن باشند، بر اساس چارچوبهایی که خود تدوین کرده بودند، به ...
-
نمای حرکت ملودیک در گوشههای ردیف موسیقی ایران
(دانشگاه هنر, 2016-08-22)شکل کلی یا شمای ملودی یکی از مفاهیمی است که در حوزهی آفرینش و تجزیه و تحلیل موسیقی بسیار از آن یاد میشود. پژوهش حاضر با بررسی تطبیقی حدود 106 گوشه، نشان میدهد که بیشترین نوع حرکت ملودیک گوشههای ردیف موسیقی ایرانی ...
-
ساختار و کارکرد روایی صحنههای ترانه در انیمیشنهای بلند دیزنی
(دانشگاه هنر, 2016-08-22)در بسیاری از انیمیشنهای بلند دیزنی یک یا چند ترانه اجرا میشود که در نگاه نخست، نقش سرگرم کنندگی در روایت اصلی دارند. این مقاله بر آن است که نشان دهد ترانهها کارکردی فراتر از میانپرده یا حتی انتقال صرف اطلاعات دارند. ...
-
نقش نظام خوراک به مثابهی یک نظام نشانهای با نگاهی به 10 فیلم از سینمای ایران
(دانشگاه هنر, 2016-08-22)بارت (1967) با دلالتگر دانستن نظام خوراک، الگوی سوسوری تمایز میان زبان و گفتاررا بر این نظام اعمال نمود و به این ترتیب، ایدهی تشابه نظام خوراک و نظام زبان را مطرح ساخت. مقالهی حاضر با الهام از این ایده بر آن است نشان دهد ...
-
مطالعهی جایگاه مکان در نمایشنامهی ملودی شهر بارانی اثر اکبر رادی با رویکردی نشانهشناختی
(دانشگاه هنر, 2016-08-22)پژوهش حاضر با روشی تحلیلی-توصیفی و با بهرهگیری از نشانهشناسی مکان، به تحلیل مکان و ارتباط آن با سایر عناصر نمایشی در نمایشنامهی ملودی شهر بارانی نوشتهی اکبر رادی میپردازد. هدف اصلی این پژوهش یافتن مهمترین مؤلفههای ...



