ظهور معنا؛ بررسی جنبههای محیط زیستی، اجتماعی و معنوی طراحی محصول
(ندگان)پدیدآور
واکر, استوارتعبدلغنی, فاطمهنوع مدرک
Textترجمه
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این مقاله، جنبههای فرهنگی طراحی محصول به لحاظ معنا و اهمیت موردبررسی قرار میگیرند. طراحی صنعتی از ابتدای ظهور مدرن خود تاکنون بهطور مختصری موردتحلیل قرار گرفته، تأثیرات مثبت و منفی این رشته و همچنین کاربرد اصول طراحی پایدار در آن توصیف شدهاند. پیشرفت این رشته، بهمنظور پذیرش و بیان حساسیتهای اخلاقی، معنوی و محیطی، بهعنوان راهی برای غلبه بر ذات ابزارگونه و تهیِ بیشتر طراحیهای محصولات معاصر در نظر گرفته میشود. برقراری مجدد حس ارتباط میان فرایند تولید و محصول نهایی بهعنوان راهی برای ایجاد اشیائی معنادارتر و به جهت اجتماعی - محیطزیستی مسئولتر پیشنهاد میشود. «معنا» نیز خود متفاوت از «اهمیت بهدستآمده» موردبررسی قرار میگیرد تا بهاینترتیب رویکردی کاملتر و بصیرانهتر به طراحی «محصولات» بهوجود آید.
شماره نشریه
35تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه هنرUniversity Of Art
سازمان پدید آورنده
استاد موسسۀ هنرهای معاصر، دانشگاه لنکسترمترجم




