• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دستاورد
    • دوره 26, شماره 35
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دستاورد
    • دوره 26, شماره 35
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استراتژی‌های طراحی محصولات لاکچری

    (ندگان)پدیدآور
    نعمتی, اعظم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    343.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    ترویجی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مفهوم لاکچری، امری به‌شدت فردی، نسبی و متکی به زمینه و ردۀ مورداستفاده محصول بوده؛ به‌همین‌علت، تعاریف و طبقه‌بندی‌های مختلفی برای آن قابل‌تصور است. محصولات لاکچری - برخلاف تصور عامه- تنها متضمن قیمت و کیفیت بالاتر نیستند؛ بلکه جنبه‌هایی همچون زیبایی‌شناسی، نمادگرایی، کمیابی و فوق‌العادگی محصول را نیز شامل می‌شوند. این نوشتار در تلاش است تا با مرور نظام‌مند منابع این حوزه، از نبود پایگاه مفهومی منسجم؛ تا مرور تاریخی تغییرات معنای محصولات لاکچری1 ؛ ویژگی‌ها، طبقه‌بندی و نسبیت آن‌ها، به سؤالی پاسخ دهد؛ هدف مقاله، پاسخ به این سؤال است که نقش طراحان صنعتی در صنعت لاکچری چیست و نگاه از زاویۀ طراحی چه اثری بر استراتژی‌های طراحی دارد. طبق نتایج این مرور نظام‌مند، طراحان می‌تواند در حوزه‌های مختلف مرتبط با لاکچری فعالیت کنند؛ ازجمله تعیین و پیشنهاد استراتژی‌های طراحی؛ شامل تعیین حوزۀ مشخص لاکچری، بررسی سبک زندگی و الگوی مصرفی کاربران، توجه به ترندها، قواعد طراحی هوشمندانه و بهره‌برداری مناسب از ابزار برندینگ. باید اضافه کرد شناخت ترندهای دهۀ اخیر حاکم بر صنعت پیچیدۀ لاکچری؛ ازجمله سفارشی‌سازی، تجربۀ لاکچری، پایداری، تمایل به هنری شدن و آنلاین شدن، می‌تواند در طراحی استراتژی‌های کارآمد برای طراحی محصولات لاکچری کارگشا باشد. پارادوکسی که صنعت لاکچری با آن روبه‌روست این است که از یک‌سو باید پیوند احساسی قوی با مشتریان و خواسته‌هایشان برقرار کند و ازسویی‌دیگر، هم‌زمان به‌عنوان یک کسب‌وکار پیچیده مدیریت شود. نقش کلیدی طراحان در تعیین و جهت‌دهی به استراتژی‌های طراحی برندهای لاکچری، نشان‌دهندۀ نیاز به یگانگی بین مهارت‌های طراحی با مهارت‌های مدیریتی است.
    کلید واژگان
    لاکچری
    محصولات لاکچری
    استراتژی‌های طراحی
    طراحی
    برند

    شماره نشریه
    35
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    دانشگاه هنر
    University Of Art

    شاپا
    1025-0840
    URI
    http://dastavard.journal.art.ac.ir/article_353.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/469570

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب