• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دستاورد
    • دوره 26, شماره 36
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دستاورد
    • دوره 26, شماره 36
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مسکات و برندینگ آنتروپومورفیسم

    (ندگان)پدیدآور
    مزارعی, محبوبهرزاقی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    564.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مروری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با توجه به بمباران مشتریان با انبوه کالاها و خدمات، تصمیم‌سازی مشتری از مفاهیم مهم در برندینگ و تجارت تلقی می‌شود. در این فرایند، انطباق ارزش‌های رمزگذاری‌شده در کالا و خدمت با انتظارات مشتریان بسیار حائز اهمیت است و تصمیم خرید یا عدم خرید فرد را رقم می‌زند. ازسوی‌دیگر «آنتروپومورفیسم» یا به‌اصطلاح «انسان‌انگاری» فرایندی تأثیرگذار در طراحی محصول/خدمت است که با جلب‌توجه فرد و افزایش قوۀ شناخت و درگیر ساختن احساس وی با کالا/خدمت پیش‌رو، تصمیم‌گیری را هدایت می‌کند. مسکات به‌عنوان شخصیت هویت تجاری سازمان‌ها و شرکت‌ها، نمودی از آنتروپومورفیسم است که در قالب انسان، حیوان یا اشیا متبلور شده و از همین طریق در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. در این نوشتار اهمیت مفهوم آنتروپومورفیسم در دنیای رقابت و برندینگ به‌طورعام و نقش مسکات‌ها در برندینگ آنتروپومورفیک موردبحث و بررسی قرار گرفته است. در ابتدا با مرور ادبیات حوزۀ آنتروپومورفیسم، مسکات و برندینگ تلاش شده است زنجیره‌ای از حلقه‌های به‌ظاهر منفصل ایجاد شده و سپس نشان داده شود که چگونه تبلور ویژگی‌های انسانی در محصول و شخصیت برند می‌تواند ابزاری برای برندینگ، تجارت و معرفی بنگاه‌های اقتصادی یا مؤسسات آموزشی باشد.
    کلید واژگان
    آنتروپومورفیسم
    مسکات
    برندینگ
    شخصیت برند

    شماره نشریه
    36
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه هنر
    University Of Art

    شاپا
    1025-0840
    URI
    http://dastavard.journal.art.ac.ir/article_342.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/469560

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب