مسکات و برندینگ آنتروپومورفیسم
(ندگان)پدیدآور
مزارعی, محبوبهرزاقی, محمدنوع مدرک
Textمروری
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه با توجه به بمباران مشتریان با انبوه کالاها و خدمات، تصمیمسازی مشتری از مفاهیم مهم در برندینگ و تجارت تلقی میشود. در این فرایند، انطباق ارزشهای رمزگذاریشده در کالا و خدمت با انتظارات مشتریان بسیار حائز اهمیت است و تصمیم خرید یا عدم خرید فرد را رقم میزند. ازسویدیگر «آنتروپومورفیسم» یا بهاصطلاح «انسانانگاری» فرایندی تأثیرگذار در طراحی محصول/خدمت است که با جلبتوجه فرد و افزایش قوۀ شناخت و درگیر ساختن احساس وی با کالا/خدمت پیشرو، تصمیمگیری را هدایت میکند. مسکات بهعنوان شخصیت هویت تجاری سازمانها و شرکتها، نمودی از آنتروپومورفیسم است که در قالب انسان، حیوان یا اشیا متبلور شده و از همین طریق در ذهن مخاطب ماندگار میشود. در این نوشتار اهمیت مفهوم آنتروپومورفیسم در دنیای رقابت و برندینگ بهطورعام و نقش مسکاتها در برندینگ آنتروپومورفیک موردبحث و بررسی قرار گرفته است. در ابتدا با مرور ادبیات حوزۀ آنتروپومورفیسم، مسکات و برندینگ تلاش شده است زنجیرهای از حلقههای بهظاهر منفصل ایجاد شده و سپس نشان داده شود که چگونه تبلور ویژگیهای انسانی در محصول و شخصیت برند میتواند ابزاری برای برندینگ، تجارت و معرفی بنگاههای اقتصادی یا مؤسسات آموزشی باشد.
کلید واژگان
آنتروپومورفیسممسکات
برندینگ
شخصیت برند
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2017-02-191395-12-01
ناشر
دانشگاه هنرUniversity Of Art




