• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اقتصاد و الگو سازی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • اقتصاد و الگو سازی
    • دوره 7, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش تأثیر روابط اعتباری با مشتری بر هزینه‌های مبادله‌ای اعطای تسهیلات بانکی: الگوی شبکه عصبی

    (ندگان)پدیدآور
    نعمتی, مهردادعرب مازار, عباس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.899 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بر اساس دیدگاه اقتصاد هزینه‎ مبادله، مبادلات در بازارها دارای هزینه‌های جانبی می‎باشد و فلسفه‎ شکل‎گیری نهادها، حداقل ‎نمودن این هزینه‌هاست. مطالعات زیادی در کشورهای در حال‌ توسعه انجام گرفته است که نشان می‌دهد هزینه‌های مبادله در بازار اعتبارات بالاست و این امر باعث کاهش کارایی مؤسسات اعتباری بازار مالی می‌شود. این پژوهش در مرحله نخست به تشریح هزینه‌های مبادله تحمیل شده به مؤسسات اعتباری و عوامل مؤثر بر آنها از منظر الگوی سنتی اقتصاد هزینه‎ مبادله می‌پردازد و همچنـین با معرفی "روابط اعتباری با مشتری" به عنـوان متـغیری که مبین کاهش عدم تـقارن اطلاعاتی بین مؤسسه اعتباری و متقاضی تسهیلات است، اثر این متغیر را بر الگوی ویلیامسون مورد بررسی قرار می‌دهد. روش پژوهش آمیخته مد نظر در این مطالعه مبتنی بر نظرخواهی از متخصصان، پرسشنامه و الگوی شبکه عصبی به منظور جمع‌آوری و پردازش داده‌ها است. مؤسسات اعتباری مورد بررسی، نمونه تصادفی از شعب مختلف بانک‌های شهر تهران که دارای مجوز از بانک مرکزی تا تاریخ فروردین 1391 بوده‌اند، است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که با ورود متغیر "روابط اعطای تسهیلات" اثر متغیرهای مستقل "سرمایه‌گذاری در دارایـی‌های خاص"، "خاص بودن وثیقه‌ها"، "درجه عدم اطمینان برای مؤسسه اعتباری" و"سختی در اندازه‌گیری عملکرد کارکنان" بر متغیر هزینه مبادله اعطای تسهیلات، کاهش می‌یابد.
    کلید واژگان
    روابط اعتباری با مشتری
    الگوی شبکه عصبی
    هزینه مبادله
    هزینه هماهنگی

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2016-08-22
    1395-06-01
    ناشر
    دانشگاه شهید بهشتی
    Shahid Beheshti University
    سازمان پدید آورنده
    Faculty of Literature and Humanities, Ilam University
    گروه اقتصاد، دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی، دانشگاه شهید بهشتی

    شاپا
    2476-5775
    2676-7015
    URI
    http://ecoj.sbu.ac.ir/article_52251.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/469352

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب