سنجش امکان توجه به مؤلفههای فرهنگی در آموزش دورۀ پایۀ طراحی معماری
(ندگان)پدیدآور
غریب پور, افرانوع مدرک
Textکاربردی
زبان مدرک
فارسیچکیده
حرفۀ معماری و به تبع آن آموزش معماری فرایندی است که بهشدت متأثر از عوامل فرهنگی هر سرزمین است. از آنجا که دورۀ پایۀ طراحی معماری بخش مهمی از دورۀ آموزش را در بر میگیرد نقش مهمی در شکلگیری شخصیت دانشجویان و رویکرد ایشان در رابطه با معماری و موضوعات مرتبط با آن از جمله فرهنگ دارد. در این مقاله از یک سو با مقایسه برنامههای دوره پایه طراحی در سه دانشگاه اصلی کشور سرفصلهای آموزش پایه جمعبندی شده است و از سوی دیگر به روش دلفی مؤلفههای فرهنگ و موضوعات تاثیرگذار بر معماری در حوزه مؤلفههای فرهنگی تدوین شده است. در مرحله نهایی به روش دلفی و استنتاج منطقی، امکان توجه به مؤلفههای فرهنگی در سرفصلهای مختلف دوره پایه ارزیابی شده است. این بررسی نشان میدهد در چارچوب آموزش فعلی نیز با لحاظ موضوعات فرهنگی مرتبط با معماری در سرفصلهای آموزش پایه امکان توجه به مؤلفههای فرهنگی وجود دارد.
کلید واژگان
آموزش معماریآموزش پایۀ طراحی
کارشناسی معماری
فرهنگ
مؤلفههای فرهنگ
معماری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch
سازمان پدید آورنده
عضو هیات علی دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهرانشاپا
1735-95622676-5489




