بررسی تأثیر جهانی شدن بر مدیریت فضای شهری
(ندگان)پدیدآور
سروری, هادیماجدی, حمیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف مقاله حاضر بررسی تأثیر الزامات رقابت میان شهرها در دوره جهانی شدن بر جذب سرمایه بخش خصوصی در فضاهای شهری است. در دوره جهانی شدن ، شهرها مرکز ثقل توجهات سرمایهگذاران و مدیران شهری برای ارائه جذابیتهای گوناگون در جذب سرمایه و رقابت با دیگر شهرها میباشند. اما فقدان مبانی نظری منسجم از چگونگی فرایند رقابت شهرها در مقیاس کلان تا اقدامات شهرسازان و مدیران شهری در مقیاس محلی ، باعث کاهش قدرت رقابتی شهرها شدهاست. در این پژوهش با روش استنباطی ، به بیان عوامل تأثیرگذار از رقابت شهرها بر اقدام شهرسازان و مدیران شهری پرداخته شدهاست. نتایج این پژوهش نشان میدهد که جهت جذب سرمایه برای تحقق پروژههای فضای شهری باید بر اساس رویکردی بازار محور توقعات و مشوقهای مدیران شهری در طراحی و برنامهریزی فضای شهری لحاظ گردد.
کلید واژگان
رقابت پذیریحکمروایی شهری
شراکت
مدیریت فضای شهری
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2015-10-231394-08-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتIslamic Azad University - Science and Research Branch
سازمان پدید آورنده
دکترای تخصصی شهرسازی، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.دانشیار، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات، تهران ، ایران.
شاپا
1735-95622676-5489




