تعیین هزینۀ هدف و ارزیابی کارکردهای محصول: رویکرد تلفیقی هزینهیابی هدف، تعمیم کارکردهای کیفیت و مدل کانوی فازی
(ندگان)پدیدآور
اسماعیل پور, رضاقلیزاده, محمدحسنزارعی دودجی, ابوالقاسمنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در بازار رقابتی امروز، بنگاهی پیروز است که با تکیه بر نیازهای مشتریان و توانمندی کارکنان خود، محصول و خدماتی را ارائه دهد که علاوهبر کاهش هزینه و قیمت، ارزش بالایی نزد مصرفکننده داشته باشد. برای رسیدن به این اهداف، باید سیستمهای مدیریت هزینه و مدیریت کیفیت محصول بهصورت همزمان بهکار گرفته شوند که هزینهیابی هدف از ابزار راهبردی مدیریت هزینه برای برنامهریزی سود و کاهش هزینه است. هدف این پژوهش ارائة چارچوبی بهمنظور تعیین هزینة هدف، ارزیابی و اولویتبندی کارکردهای محصول با توجه به اهمیت کیفیت محصول از نظر مشتریان است. با استفاده از رویکرد تعمیم کارکردهای کیفیت در هزینهیابی هدف و تلفیق آن با مدل کانوی فازی، میتوان هزینهها را کاهش داد و بیشترین رضایت مشتری را فراهم آورد. مدل پژوهش بهصورت موردی یکی از محصولات شرکت پارسخزر را بررسی کرد و درنهایت کارکردهای محصول بهمنظور برنامههای بهبود و کاهش هزینه، اولویتبندی و ارائه شد.
کلید واژگان
ارزیابی کارکردهای محصولتعمیم کارکردهای کیفیت
مدل کانوی فازی
هزینهیابی هدف
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایراندانشیار گروه مدیریت دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی دانشکدة علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
شاپا
2008-58852423-5369




