شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر همسوسازی استراتژیهای تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی با رویکرد اقیانوس آبی با تکنیک الکتر
(ندگان)پدیدآور
دیواندری, علینظری, محسنرضوی, سیدمصطفیامین, فرشتهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر همسوسازی استراتژیهای تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی با رویکرد اقیانوس آبی و با روش توصیفی پیمایشی انجام گرفته است. در این تحقیق ، پس از بررسی مبانی نظری و مرور مطالعات پیشین، چارچوب نظری طراحی شد. سپس با استفاده اطلاعات گردآوری شده و نظرسنجی از خبرگان، پرسشنامهای حاوی 28 سؤال تدوین گردید و میان نمونۀ آماری که با روش نمونهگیری غیر احتمالی قضاوتی انتخاب شده بودند، توزیع و دادههای حاصل با بهرهگیری از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون تی. و تکنیک الکتر تحلیل شد. یافتهها نشان دادند که مهمترین شاخصهای تأثیرگذار بر همسوسازی استراتژیهای تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی در سازمان با رویکرد اقیانوس آبی، بهترتیب عوامل مدیریتی، عوامل مرتبط با کارکنان، بسترهای سازمانی، جایگاه سازمان در منحنی عمر، عوامل محیطی نزدیک و عوامل محیطی دور بودهاند.
کلید واژگان
استراتژی تجاریاقدامات منابع انسانی
اقیانوس آبی
الکتر
همسوسازی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهراندانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران
دانشیار مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران
استادیار مدیریت منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران
شاپا
2008-58852423-5369




