ارزیابی برونسپاری فعالیتهای بخش خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با رویکرد پویاییشناسی سیستم
(ندگان)پدیدآور
فرهنگی, نسیمعباس نژاد, طیبهغفورنیا, محمدنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: امروزه فعالیتهای زیادی برونسپاری شدهاند که برخی از آنها موفقیتآمیز بوده و ادامه یافتهاند و برخی دیگر از آنها بهدلیل شکست در موفقیت و عدم دستیابی به اهداف به حالت قبل بازگشتند. بنابراین هرگز نمیتوان ادعا کرد که برونسپاری بهخودی خود سودمند است، مگر اینکه از فعالیتهای برونسپاریشده ارزیابی به عمل آید. با توجه به اهمیت موضوع، هدف اصلی این تحقیق بررسی میزان تحقق اهداف برونسپاری و بهبود وضعیت برونسپاری در بخش خدمات مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان است.
روش: در این پژوهش برای ارزیابی برونسپاری از رویکرد پویاییشناسی سیستم استفاده شده است. ابتدا پس از بررسی ادبیات نظری و نظرهای خبرگان صنعت، متغیرهای کلیدی در حوزه ارزیابی برونسپاری شناسایی شدند و روابط علت و معلولی میان این متغیرها ترسیم شد. سپس روابط ریاضی میان این متغیرها بر اساس روابط موجود در پیشینه تعیین شده و بر این اساس سیستم مورد مطالعه، در شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در بازه زمانی سالهای 1380 الی 1406 شبیهسازی شد.
یافتهها: یافتهها نشان میدهد که برونسپاری موجب کاهش تعداد کارکنان شرکت، کاهش مدت زمان ارائه خدمات و کاهش هزینهها در بخش خدمات مشترکان شرکت مورد بررسی شده است.
نتیجهگیری: در نهایت برای بهبود عملکرد برونسپاری در راستای اهداف آن، سیاستهای افزایش نرخ برونسپاری و افزایش اعتبار تأمینکنندگان پیشنهاد شده و نتیجه حاصل از این سیاستها شبیهسازی شد.
کلید واژگان
ارزیابیبرونسپاری
پویاییشناسی سیستم
خدمات مشترکان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایراناستادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس، ایران
شاپا
2008-58852423-5369




