• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت صنعتی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت صنعتی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین نقش زنجیره تأمین یکپارچه برای رسیدن به تولید در کلاس جهانی در صنایع الکترونیک خانگی

    (ندگان)پدیدآور
    میرحبیبی, سید داودفارسیجانی, حسنمحمود, مدیریخلیلی دامغانی, کاوه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    782.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: در محیط پویا و پیچیده امروز، سازمان‎ها و صنایع در سطح بین‎المللی رقابت می‎کنند و تولید محصول در سطح کلاس جهانی، مقوله مهمی برای رقابت موفق در سطح جهان است. به منظور تحقق شاخص‎های تولید در کلاس جهانی و رقابت‎پذیری، باید در سطح زنجیره صنایع، سازمان‎ها و شرکا، یکپارچگی ایجاد شود. هدف این پژوهش بررسی ارتباط زنجیره تأمین یکپارچه و تولید در کلاس جهانی است. روش: پژوهش حاضر از نظر روش، در دسته پژوهش‎های توصیفی ـ همبستگی قرار می‎گیرد. جامعه آماری آن، شرکت‎های تولیدکننده لوازم الکترونیک خانگی است و نمونه‎ها به کمک روش نمونه‎برداری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای شناسایی ابعاد و شاخص‎های تولید در کلاس جهانی، از روش دلفی فازی استفاده شده است و اطلاعات لازم از طریق توزیع پرسشنامه محقق‎ساخته میان جامعه آماری گردآوری شدند. همچنین آزمون فرضیه‎های پژوهش با استفاده از روش مدل‎سازی معادلات ساختاری (SEM) در نرم‎افزار AMOS انجام گرفته است. یافته‎ها: نتایج نشان می‎دهد سه بعد یکپارچگی داخلی، تأمین‎کننده و مشتری تأثیر معناداری بر دستیابی به تولید در کلاس جهانی می‎گذارند. تأثیر یکپارچگی مشتری بر تحویل تأیید نشد و در نهایت، ایجاد سطح بالای یکپارچگی داخلی در این صنعت بر تحویل به موقع و هزینه، در مقایسه با ابعاد دیگر یکپارچگی زنجیره تأمین یکپارچه، تأثیر بیشتری می‎گذارد. نتیجه‎گیری: نتایج تحقیق گویای آن است که شرکت‎های مورد مطالعه باید برای دستیابی به شاخص‎های تولید در کلاس جهانی از قبیل هزینه، نوآوری، کیفیت، تحویل، انعطاف‎پذیری و خدمات پس از فروش، به یکپارچگی در زنجیره تأمین صنعت شامل یکپارچگی داخلی، یکپارچگی تأمین‌کنند‌گان و یکپارچگی مشتری اقدام کنند. نتایج این تحقیق به مدیران برای متمایز کردن تأثیرات ابعاد مختلف زنجیره تأمین یکپارچه بر تولید در کلاس جهانی کمک می‎کند.
    کلید واژگان
    تولید در کلاس جهانی
    دلفی فازی
    رقابت جهانی
    زنجیره تأمین یکپارچه
    مدل معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-03-21
    1397-01-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران

    شاپا
    2008-5885
    2423-5369
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/imj.2018.247134.1007355
    https://imj.ut.ac.ir/article_67513.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/466093

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب