• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت صنعتی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت صنعتی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    توسعۀ سیاست جدید وارانتی PRW برای برآورد هزینه‌ها

    (ندگان)پدیدآور
    نصراللهی, مهدیاصغری زاده, عزت ا...جعفر نژاد, احمدصنیعی منفرد, محمد علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    435.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در بازار پررقابت امروز، وارانتی‌ها نقشی اساسی ایفا می‌کنند. اخیراً محصولات بسیاری با وارانتی‌هایی مانند وارانتی تعویض رایگان، وارانتی تسهیم هزینه، و وارانتی ترکیبی به فروش می‌رسند. وارانتی‌های تسهیم هزینه پیچیده‌اند. مدلسازی شکستگی‌‌ها در دورۀ وارانتی و هزینه‌های این سیاست نیز پیچیده است، زیرا هزینه‌های اصلاح محصول در‌حقیقت متغیری تصادفی است که نرخ بهره و تورم نیز در آنها تأثیرگذار است. در این مقاله، مدل جدید سیاست وارانتی PRW با توجه به نرخ تورم و بهره و نیز تعریف تابعی برای متغیر تصادفی نرخ هزینه توسعه داده شده و درنهایت مدل‌های پیش‌بینی نرخ شکست و برآورد هزینه‌های وارانتی محصول در طول دورۀ طراحی شده است.
    کلید واژگان
    تورم
    سیاست‌های وارانتی وارانتی
    وارانتی تسهیم هزینه (PRW)
    هزینۀ وارانتی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت تحقیق در عملیات، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشیار دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران تهران، ایران
    استاد دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران تهران، ایران
    دانشیار دانشگاه الزهرا، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5885
    2423-5369
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/imj.2014.52239
    https://imj.ut.ac.ir/article_52239.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/466022

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بهینه‌سازی یکپارچه قیمت، سیاست‌های وارانتی پایه و تمدید وارانتی با در نظر گرفتن محصولات از وارانتی خارج‌شده 

      افصحی, محسن؛ حسین زاده کاشان, علی؛ استادی, بختیار؛ ذگردی, حسام الدین (مرکز پژوهش کیفیت و بهره وری پارسیان, 2018-05-22)
      امروزه تولیدکنندگان از وارانتی به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم جهت افزایش سهم بازار استفاده می‌کنند. ارائه محصول به بازار با وارانتی طولانی‌تر گرچه باعث جذب بیشتر مشتریان می‌شود، ولی هزینه‌های تولیدکننده را افزایش می‌دهد. ...

    • تعیین زمان اقتصادی وارانتی و قیمت محصول و تعداد مراکز ارائه خدمات وارانتی با در نظر گرفتن ارزش خالص فعلی تولید کننده و زمان انتظار مشتریان 

      کرباسیان, مهدی؛ یوسفی, ام البنین؛ عطایی, یونس (دانشگاه علم و صنعت ایران, 2017-02-01)
      مشتریان و سیاست‌های تولید، در فضای رقابتی تولید نقش بسزائی در سود‌آوری تولیدکنندگان دارند. لذا دست‌یابی توام به اهداف مشتریان و سیاست‌های تولید اقتصادی برای تولیدکنندگان، بایکدیگر در تعارض هستند. دراین مقاله با استفاده از ...

    • ارائه یک مدل نوین بهینه‌سازی مبتنی بر شبیه‌سازی جهت یکپارچه‌سازی تصمیمات مربوط به محصولات تحت وارانتی و از وارانتی خارج‌شده 

      افصحی, محسن؛ حسین زاده کاشان, علی؛ استادی, بختیار (مرکز پژوهش کیفیت و بهره وری پارسیان, 2019-02-20)
      در بازار رقابتی امروز، بسیاری از محصولات تحت وارانتی پایه به فروش می­رسند و تولیدکنندگان به‌منظور افزایش حاشیه سود و رضایت مشتریان بعد از اتمام وارانتی پایه، تولیدکنندگان تمدید وارانتی را با قیمت و زمانی مشخص به مشتریان ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب