• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت صنعتی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت صنعتی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رتبه‎بندی و انتخاب توانمندسازنده‎های تولیدی برای رسیدن به تولید چابک به‎کمک روش‎های ای.ان.پی و دیماتیل (مطالعه موردی: گروه بهمن موتور)

    (ندگان)پدیدآور
    کسایی, مسعودفرخ, مجتبیطلایی, حمیدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    524.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چابکی وسیله رقابتی برای همه سازمان­ها است که در محیط نامطمئن و درحال تغییر امروز مطرح است. بسیاری از شرکت­ها در محیط رقابتی کنونی، نیازمند برنامه­­ریزی راهبردی برای رسیدن به چابکی هستند. در این برنامه­ریزی آنها می­بایستی راهبرد­هایی را برای سرمایه‎گذاری روی قابلیت­ها و توانمندسازنده­های چابکی شناسایی و تدوبن کنند. در واقع هر شرکتی برای رسیدن به چابکی، نیازمند داشتن میزان متفاوتی از قابلیت­ها و سرمایه­گذاری روی توانمندسازنده­هایی برای رسیدن به این قابلیت­ها است. هدف اصلی این نوشتار، به‎کارگیری روش‎های تصمیم­گیری چندمعیاره برای رتبه­بندی و انتخاب توانمندسازنده­های تولیدی برای ارتقای چابکی شرکت­ها است. برای این امر، پژوهش پیش رو از یک روش تصمیم­گیری چندمعیاره با ترکیب روش­های ای.ان.پی و دیماتیل استفاده کرده است. طی فرایند اجرایی پژوهش، بعد از شناسایی قابلیت­ها و توانمندسازنده­های چابکی در صنعت خودرو، به تعیین روابط شبکه­ای بین قابلیت­ها و سپس اولویت‎بندی توانمندسازنده­ها خواهیم پرداخت. توانمندسازنده­های انتخاب‎شده بر اساس مطالعات گسترده­ای است که محققان در پژوهش‎های دیگر آن را توانمندسازنده­های راهبردی شناسایی کرده‎اند. در پایان نیز برای تشریح بهتر روش پیشنهادی به یک مطالعه موردی نیز اشاره خواهد شد و پیشنهادهایی نیز در این مورد برای ارتقای سطح چابکی ارائه می­شود.
    کلید واژگان
    تولید چابک
    قابلیت های چابکی
    توانمندسازنده های چابکی
    ای.ان.پی
    دیماتیل

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-5885
    2423-5369
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/imj.2012.35443
    https://imj.ut.ac.ir/article_35443.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/465996

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب