جایابی بهینه مراکز توزیع در فرآیند بازاریابی با استفاده از روشهای ریاضی
(ندگان)پدیدآور
مؤمنی, منصورجعفرنژاد, احمدصادقی, شکوفهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این مقاله با هدف ارایه الگو و مدلی جهت مکانیابی مراکز فروش و خدمات پس از فروش شرکت تالیا انجام شده است. پژوهشگر از طریق مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با صاحبنظران و کارشناسان تالیا به شناسایی عوامل مؤثر در این رابطه پرداخته که شامل دو دسته شاخص و محدودیت هستند. دسته اول شامل شاخصهای بازاریابی و مشتری مداری و دسته دوم مربوط به محدودیتهای مالی و سرمایهگذاری و جغرافیایی است. در هر یک از مناطق 22 گانه شهر تهران نیز سه ملک با کاربری تجاری ـ اداری یعنی در مجموع 66 گزینه طی جستجو و جمعآوری اطلاعات و مصاحبه با کارشناسان سرمایهگذاری و مشاوران املاک انتخاب شد. از آنجا که انتخاب چند مرکز بهینه از میان 66 گزینه، با توجه به وجود دو دسته شاخص و محدودیت امکانپذیر نبود، از تلفیق دو مدل مقایسات زوجی- TOPSIS (مقایسات زوجی برای دست آوردن وزن شاخصها) و برنامهریزی صفر و یک بهترتیب برای عوامل دسته اول و دوم استفاده شده است. در نهایت 6 مرکز فروش و خدمات پس از فروش از میان این گزینهها انتخاب شد.
کلید واژگان
برنامهریزی عدد صحیح صفر و یکمقایسات زوجی
مکانیابی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01
ناشر
دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایراندانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2008-58852423-5369




