دوره 1, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزیابی عملکرد سازمان تامین اجتماعی با استفاده از مدل ترکیبی BSC و FDEA
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)امروزه تمامی مدیران در همه سازمانها، خواستار استفاده بهینه از امکانات و ظرفیتهای موجود در بخشهای مختلف میباشند. بنابراین وجود مدلی به منظور ارایه بازخورد در راستای بهبود عملکرد شعب مختلف سازمانها و دستیابی به ابزاری ...
-
طراحی الگوی ریاضی مسیریابی موجودیها در زنجیره تأمین با بررسی موردی در شرکت دونارخزر
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)هماهنگی و یکپارچهسازی مراحل و ردههای مختلف در یک زنجیره تامین، به تعادل مبادلات بین مراکز و دسترسی به عملکرد برتر در آن زنجیره خواهد انجامید[4]. با توجه به رابطه معکوس میان دو دسته هزینههای موجودی و هزینههای حمل و نقل، ...
-
بررسی کارکرد تکنیک تاپسیس فازی در بهبود سنجش کارایی شعب بانکها با استفاده از تکنیک DEA
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)سنجش کارایی سازمانهای مختلف و مقایسه کارایی بین واحدهای آنها، از جمله مسایل مهمی است که امروزه در ادبیات اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است. در میان سازمانهای مختلف، بانکها به عنوان یکی از مهمترین نهادهای هر نظام اقتصادی ...
-
مدلسازی کیفی مزیت رقابتی در صنایع مبتنی بر فنآوریهای پیشرفته*
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)با توجه به پیچیدگی ابعاد مزیت رقابتی و ویژگیهای خاص صنایع مبتنی بر فنآوریهای پیشرفته، در این تحقیق تلاش شده است بر مبنای نگرش ترکیبی به تئوریهای متاخر مزیت رقابتی و با استفاده از متدولوژی «نگاشت علّی» یک مدل کیفی برای ...
-
محاسبه هزینه سیستم مدیریت موجودی توسط فروشنده تحت سیاست تولید سفارشی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)در این مقاله یک زنجیره تامین دو سطحی شامل یک تولیدکننده و یک خردهفروش در نظر گرفته میشود. در این زنجیره تامین تصمیمگیری در مورد سطوح موجودی به صورت مرکزی و توسط تولیدکننده گرفته میشود و تولیدکننده پاسخگوی نیاز خردهفروش ...
-
ارایه یک مدل تصمیمگیری بر اساس الگوی سلسله مراتبی برای انتخاب راهبرد ادغام، واگذاری، همکاری مشترک در صنعت خودروسازی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-09-23)بهدلیل رقابت سنگین بین خودروسازان و تهدیداتی که توسط رقبای خارجی برای آنها وجود دارد، آنها سعی میکنند با همکاری یا ادغام، موجب کاهش رقابت داخلی شده و در هزینههای شرکتهای خود صرفهجویی نمایند. برآورد حجم بازار خودرو ...



