دوره 6, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
هماهنگی یک زنجیرۀ تأمین دو سطحی با استفاده از قرارداد بیمه، تحت شرایط برگشت کالا از مشتری و تقاضای دو پریودی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-06-22)یک روش مؤثر برای بهبود عملکرد زنجیرۀ تأمین، ایجاد هماهنگی بین اعضای زنجیرۀ تأمین است. این نوشتار موضوع هماهنگی زنجیرۀ تأمین را با استفاده از قرارداد بیمه بررسی میکند. یک تولیدکننده و یک خردهفروش، زنجیرۀ تأمین را شکل ...
-
ارائۀ مدل SE3H در راستای اعتلای پایدار صنایع پتروشیمی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-06-22)سیستمهای بهداشت و ایمنی حرفهای، نقش حساس و بیبدیلی در توسعۀ پایدار صنایع سنگین و پرخطر ایفا میکنند. هدف از پژوهش حاضر بررسی و واکاوی روند تکاملی نظامهای اعتلای عملکرد H3SE بوده است. به این منظور با رویکرد پژوهش کیفی ...
-
ارائۀ یک مدل دینامیک مدیریت دانش: موردکاوی یک شرکت معتبر حملونقل
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-06-22)امروزه دانش موجود در سازمانها از مهمترین داراییهای آنها محسوب میشود. اهمیت این سرمایۀ فکری به حدی است که کسب موفقیتهای اجرایی سازمان ﺑﺪون ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و اﺳﺘﻔﺎدۀ ﺻﺤﻴﺢ از اﻳﻦ ﻣﻨﺒﻊ ارزﺷﻤﻨﺪ، اﻣﺮی ﺳﺨﺖ و گاه ﻧﺎﻣﻤﻜﻦ اﺳﺖ. بنابراین ...
-
ارائۀ یک رویکرد تلفیقی از مدل کانو و طراحی آزمایشهای تاگوچی بر اساس مهندسی کانسی بهمنظور طراحی محصول مطابق با نیازهای مشتری در صنعت خودرو
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-06-22)پژوهش حاضر تلاش میکند که با استفاده از تلفیق سه روش مهندسی کانسی، مدل کانو و طراحی آزمایشهای تاگوچی، برای شناسایی، دستهبندی و اولویتبندی نیازهای احساسی مشتریان (کانسی) در صنعت خودرو، رویکردی جدید پیشنهاد دهد تا سبب جلب ...
-
بررسی تأثیر استراتژی کسب وکار بر موفقیت سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی در شرکت های ایرانی
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-06-22)در سالهای اخیر با افزایش تمایل سازمانها به استقرار و بهکارگیری سیستم برنامهریزی منابع سازمانی، مدیران و پژوهشگران بسیاری با این سؤال مواجه شدهاند که متغیرهای سازمانی چگونه بر بهکارگیری این سیستم اثر خواهد گذاشت و ...
-
بررسی تأثیر مؤلفه های تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه بر شاخصهای عملکردی سازمان با روش مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنعت الکترونیک خودرویی ایران)
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-06-22)مدیریت زنجیرۀ عرضه بهمنظور هماهنگسازی اعضای زنجیره در عصر جدید، توجه محققان زیادی را به خود جلب کرده است؛ بهطوری که آن را یک رویکرد راهبردی برای تقاضا، عملیات، تدارکات و مدیریت فرایند لجستیکی درنظر میگیرند. پژوهش حاضر ...
-
اندازهگیری همسویی راهبردی سازمانی: رویکرد پویایی سیستم
(دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-06-22)شرط بقا در محیط بهشدت رقابتی امروز، کسب مزیت رقابتی است. از منابع مهم کسب مزیت رقابتی ایجاد و ارتقای همسویی راهبردی است. همسویی راهبردی به لحاظ ماهیتی، مفهومی کیفی و انتزاعی است و یک مفهوم کیفی تا زمانی که کمّینشده و ...



