بررسی نگرش دانشجویان نسبت به روشهای ایجاد مدیریت خلاق و کارآفرین در مراکز آموزش جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف کلی این تحقیق تحلیل و شناسایی روشهای ایجاد مدیریت خلاق و کارآفرین از دیدگاه دانشجویان در مرکزهای آموزش جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی میباشد. جامعه آماری تحقیق، شامل600 نفر از دانشجویان رشتههای مختلف علمی - کاربردی کشاورزی در نیمسال اول سال تحصیلی 94-1393 بود که در دو مرکز آموزش جهاد کشاورزی ارومیه و میاندوآب در استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل بودند. با استفاده از فرمول کوکران 169 نفر از آنها به روش تصادفی با انتساب متناسب بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای بود که روایی آن با کسب نظرات اساتید دانشگاه تأیید شد. برای محاسبه پایایی ابزار تحقیق از روش تتای ترتیبی از نرمافزارR10 استفاده گردید و میانگین تتای محاسبه شده برای بخشهای پرسشنامه 887/0 به دست آمد که نشاندهنده پایایی ابزار تحقیق میباشد. در این تحقیق از نرمافزار SPSS18 و R10 استفاده گردید. نتایج آزمون ضریب همبستگی نشان داد که بین نگرش دانشجویان در مورد ویژگیهای مرکز آموزش خلاق و کارآفرین و متغیرهای استفاده از مدرسان کارآفرین؛ روشهای ایجاد خلاقیت؛ روشهای ایجاد نوآوری؛ روشهای تجاریسازی دانش و شیوه مدیریت رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. نتایج آزمون رگرسیون چندگانه به روش توأم نشان داد که متغیرهای مذکور توانستند 60 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند. همچنین یافتهها نشان داد که تأثیرگذارترین متغیرها شیوه مدیریت، روشهای ایجاد نوآوری و استفاده از مدرسان کارآفرین میباشند. لذا پیشنهاد میشود در حال حاضر باید به شیوه مدیریت و مهمترین گویه آن یعنی توجه به کرامت انسانی و احترام متقابل در برخورد با کارکنان اهمیت داد
کلید واژگان
تحلیلمدیریت خلاق و کارآفرین
مرکز آموزش جهاد کشاورزی
آذربایجان غربی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01




