حق سرقفلی در فروشگاههای مجازی
(ندگان)پدیدآور
صادقی نشاط, امیرنوع مدرک
Textمقاله علمی - پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بحث سرقفلی در واحدهای تجاری واقع در مختصات جغرافیایی، بحثی روشن و احکام آن در فقه، قوانین و آرای محاکمدارای سابقه است. اما با ظهور فروشگاههای مجازی، در کنار بحثهای معمول در حقوق اینترنت، مانند علامت تجاری و نامهای دامنه، این بحث هم میتواند مطرح باشد که یک واحد تجاری الکترونیک به اجاره داده شود. در این صورت مباحثی مانند سرقفلی و حق کسب و پیشه نیز قابل طرح خواهد بود. گرچه تاکنون چنین چیزی در عمل معمول و رایج نشده است، ولی امکان آن با رواج و رونق فروشگاههای مجازی در آینده وجود خواهد داشت. در این مقاله به شرح و تبیین این مسئله، بهویژه جداسازی آن از مسائل پیرامونی در محیط اینترنت و بیان احکام آن میپردازیم.
کلید واژگان
حق کسب و پیشهسرقفلی
فروشگاه مجازی
نشانی الکترونیک
نام دامنه
حقوق تجارت
حقوق مالکیت فکری
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2014-03-211393-01-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهرانشاپا
1735-496X2423-3404




