ارائه چارچوب ارزیابی نوآوری اجتماعی در سطح کلان با استفاده از روش فراترکیب
(ندگان)پدیدآور
کریمی, تورجکریمی, آصف ( ut)سعدآبادی, علی اصغررمضانی, سعیدنوع مدرک
Textمقالات پژوهشی- کیفی
زبان مدرک
فارسیچکیده
نوآوریهای اجتماعی راه حلهای جدیدی هستند که به طور همزمان نیاز اجتماعی را برآورده میکنند و منجر به روابط جدید یا بهبود آن و استفاده بهتر از داراییها و منابع میشوند. استفاده از شاخصها برای جذب نوآوریهای اجتماعی و ارزیابی اثرات مورد انتظار طرحهای نوآوری اجتماعی، ابزارهای مهمی را برای ایجاد پیشرفت و بهبود فراهم میکنند. روش پژوهش از منظر هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات اسنادی-فراترکیب میباشد. با استفاده از روش فراترکیب، 1215 مقاله و پژوهش مرتبط در سالهای 2000 تا 2019 از پایگاههای علمی وب آف ساینس و اسکوپوس و جستجوگر گوگل فراخوانی شده اند که با بهکارگیری این روش، 35 مقاله نهایی مبنای استخراج یافتهها قرار گرفت. خروجی روش فراترکیب سه بعد (محیطی، اجتماعی و اقتصادی) بر اساس خط پایین سهگانه، 16 مفهوم و 56 کد در ارزیابی نوآوری اجتماعی شناسایی شد. نتایج بر اساس نظر متخصصان با شاخص کاپای 664/0 مورد تأیید قرار گرفت. نتایج این پژوهش میتواند مبنایی برای ارزش گذاری نوآوریهای اجتماعی در سطح کلان باشد.
کلید واژگان
ارزیابی نوآوری اجتماعیرویکرد خط پایین سه گانه
فراترکیب
نوآوری اجتماعی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهراناستادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران
استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
دانشجوی دکترای مدیریت سیستم پردیس فارابی




