• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 13, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 13, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی شبکه اجتماعی کارآفرینان در خروج‌کارآفرینانه

    (ندگان)پدیدآور
    خسروی, نگارطالبی, کامبیزایمانی پور, نرگسسجادی, سید مجتبی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    847.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقالات پژوهشی- کیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    خروج کارآفرینانه بخش مهمی از فرآیند کارآفرینی است که تأثیر بسزایی بر کارآفرین، بنگاه، صنایع مختلف و اقتصاد کلان هر کشور دارد. با این حال تحقیقات کمی در این حوزه انجام‌ شده وپژوهشگران به طور خاص به نقش شبکه‌های اجتماعی کارآفرینان بر خروج، کمتر توجه کرده‌اند. منظور از شبکه اجتماعی کارآفرینان، تمامی ‌افرادی است که با کارآفرین در ارتباطند. این افراد می‌تواند شامل شرکا، عرضه‌کنندگان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، توزیع کنندگان، انجمن‌های تجاری، اعضای خانواده، دوستان و مشاورین باشد. هدف از انجام این پژوهش، شناسایی نقش شبکه‌های اجتماعی و عوامل مرتبط با آن بر خروج کارآفرینانه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش کیفی- روایتی است. جامعه آماری تحقیق کارآفرینان شهر تهران هستند که حداقل یک بار تجربه خروج از کسب‌و‌کار در شرایطی که بنگاه از عملکرد اقتصادی مطلوبی برخوردار بوده، داشته‌اند. نمونه‌های پژوهش با استفاده از روش گلوله‌برفی انتخاب شدند. در این پژوهش برای گردآوری داده‌ها از مصاحبه نیمه‌ساختار‌یافته استفاده ‌شده‌ است که پس از مصاحبه با 12 نفر، اشباع نظری حاصل شد. تحلیل و کدگذاری داده‌ها به شناسایی هفت مؤلفه مرتبط با شبکه اجتماعی انجامید که در فرآیند خروج نقش دارند. این مؤلفه‌ها عبارتند از: تفاوت‌ها و تضادهای بین شرکا، عدم تعهد شرکا به کسب‌و‌کار، کمبود تجربه و مهارت شرکا، حمایت عاطفی خانواده در زمان خروج، تعارض نقش شغلی- خانوادگی شرکا، دریافت بازخورد از مشتریان و حمایت حرفه‌ای و عاطفی دوستان در زمان خروج.
    کلید واژگان
    خروج کارآفرینانه
    شبکه اجتماعی
    شبکه خانوادگی
    شرکای کسب‌و‌کار

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دکتری کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    استاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2020.289516.653128
    https://jed.ut.ac.ir/article_76638.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463691

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب