• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    واکاوی نقش مزیت‌های منطقه‌ای در ایجاد کسب‌وکارهای جدید

    (ندگان)پدیدآور
    احمدپور داریانی, محموددهقانی اشکذری, محمدرضاایمانی پور, نرگسضیاء, بابک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    190.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقالات پژوهشی- کیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه حاضر که از جهت هدف بنیادی است، درجهت توسعه نظریات زمینه‌های کارآفرینانه با تاکید بر نقش مزیت‌های منطقه‌ای انجام گرفته و دارای رویکرد پژوهشِ کیفی از نوع داده‌بنیاد نظام‌مند است. داده‌ها از طریقِ مطالعه منابع مستند و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 17 نفر از کارآفرینان و مدیران صنعت نساجی ازطریق نمونه‌گیری هدفمند، جمع‌آوری گردید. در مرحلۀ کدگذاری باز، تعداد 114 کد مقدماتی از تحلیل مصاحبه‌ها شناسایی شد که پس از پالایش و ادغامِ کدهای مشابه، 91 کد، نهایی شدند. در دومین مرحله، کدگذاری محوری با استفاده از سازه‌های مدل کدگذاری محوری حول پدیدة مورد بررسی انجام شد. در بخش کدگذاری انتخابی، درخصوص عوامل علّی، 17 مفهومِ شناسایی شده از مصاحبه‌ها، در 4 زیرمقوله و 2 مقوله عوامل اقتصادی و عوامل غیراقتصادی طبقه‌بندی شدند. پدیده محوریِ مطالعه، مزیت‌های منطقه‌ای است که شامل 26 مفهوم بوده و در 2 مقوله عوامل مشهود متشکّل‌از عوامل فضایی، عوامل صنعتی و بازرگانی و عوامل نامشهود متشکّل‌از عوامل تاریخی و اجتماعی طبقه‌بندی شد. همچنین شرایط زمینه‌ای، با 25 مفهوم، 4 زیرمقوله و 2 مقوله شامل بسترسازهای تخصصی و بسترسازهای عمومی تعریف شد.
    کلید واژگان
    زمینه‌گرایی ‌کارآفرینانه
    صنعت نساجی
    کسب‌وکار جدید
    مزیت‌های منطقه‌ای
    نظریه داده‌بنیاد
    ایجاد و توسعه کسب و کار

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    دانشجوی دکترای کارآفرینی دانشگاه تهران
    دانشیار دانشکده کارافرینی دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2019.268508.652770
    https://jed.ut.ac.ir/article_70383.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463660

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب