• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش کارآفرینی از طریق روش داستان سرایی بر نگرش کارآفرینانه دانش آموزان مقطع ابتدایی

    (ندگان)پدیدآور
    آراستی, زهراقدوسی, سمیراباقری, افسانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    880.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به ضرورت آموزش کارآفرینی در ترویج کارآفرینی و نیز مناسب‌بودن دوران کودکی برای ایجاد نگرش عمیق دربارة کارآفرینی، باید برنامه‌های آموزشی دورة دبستان در راستای آگاهی و تقویت نگرش به سوی کارآفرینی هدف‌گذاری و اجرا شوند. یکی از روش‌های آموزش کارآفرینی به کودکان مقطع ابتدایی، داستان‌سرایی است. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آموزش کارآفرینی از طریق روش داستان‌سرایی در زمینة کارآفرینی بر تقویت نگرش کارآفرینانة دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با استفاده از روش تحقیق کاربردی به‌صورت کمی شبه‌آزمایشی در کل جامعة آماری دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی دبستان دخترانة سلام منطقة 1 تهران (45 نفر آزمایشی و 40 نفر کنترل) انجام گرفت. میزان نگرش کارآفرینانه و ابعاد آن قبل و پس از یک دورة آموزشی در هر دو گروه آزمایشی و کنترل سنجش شد. براساس نتایج، آموزش کارآفرینی با روش داستان‌سرایی در زمینة کارآفرینی موجب تقویت نگرش کارآفرینانة دانش‌آموزان و همچنین تقویت ابعاد آن شامل خلاقیت، میل به موفقیت، کنترل درونی و عزت نفس شده است. همچنین، داشتن خانوادة فعال در کسب‌و‌کار بر رابطة آموزش کارآفرینی به روش داستان‌سرایی در زمینة کارآفرینی و نگرش کارآفرینانة دانش­آموزان مقطع ابتدایی تأثیر داشته است. این یافته‌ها به تدوین برنامه‌های آموزش کارآفرینی در دبستان کمک می‌کند.
    کلید واژگان
    آموزش کارآفرینی
    داستان‌سرایی
    شبهآزمایشی
    مقطع ابتدایی
    نگرش کارآفرینانه
    آموزش و پرورش کارآفرینی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
    دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی دانشگاه تهران
    استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2017.61547
    https://jed.ut.ac.ir/article_61547.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463650

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب