نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقلی‌پور, رحمت‌ا...fa_IR
dc.contributor.authorآقاجانی, حسنعلیfa_IR
dc.contributor.authorکرامتی کریمی, محمدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:29:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:29:28Z
dc.date.available1399-08-01T21:29:28Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:29:28Z
dc.date.issued2009-05-22en_US
dc.date.issued1388-03-01fa_IR
dc.date.submitted2008-12-13en_US
dc.date.submitted1387-09-23fa_IR
dc.identifier.citationقلی‌پور, رحمت‌ا..., آقاجانی, حسنعلی, کرامتی کریمی, محمدعلی. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه در حوزه‌ی فناوری اطلاعات. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 2(1), 123-158.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_22976.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463567
dc.description.abstractدر سال‌های اخیر کارآفرینی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات به‌عنوان مهم‌ترین عامل در توسعه‌ی اقتصادی کشورها شناسایی شده است. با توجه به این‌که تشخیص فرصت به‌عنوان اولین و مهم‌ترین مرحله در کارآفرینی است، از این‌رو شناسایی عامل‌های مؤثر بر تشخیص فرصت موضوع بسیار با اهمیتی بوده و در همین راستا مقاله‌ی حاضر با هدف بررسی عامل‌های مؤثر فردی و اجتماعی بر تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه در حوزه‌ی فناوری اطلاعات انجام شده است. در راستای سؤال اصلی تحقیق، اثرهای متغیرهای مستقل (دانش سابق کارآفرین، احساس خود اثربخشی، جستجوی منظم فرصت‌ها، پیوندهای قوی و ضعیف اجتماعی، مربیان و جریان‌های اطلاعاتی) بر متغیر وابسته (تشخیص فرصت کارآفرینانه) آزموده شد. جامعه‌ی آماری این تحقیق230 نفر ازکارآفرینان در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در شهر تهران بوده‌اند که از میان آن‌ها حدود 142 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه، روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی بوده و روایی پرسش‌نامه به روش اعتبار محتوا و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ (7/0) تأیید شده است. نتایج نشان می‌دهد که متغیرهای مستقل دانش سابق، وجود مربی در صنعت فناوری اطلاعات و احساس خوداثربخشی، تأثیر مثبت بر تشخیص فرصت کارآفرینانه دارند؛ اما متغیرهای مستقل دیگر تأثیر معناداری بر تشخیص فرصت در این حوزه نداشته‌اند. هم‌چنین مقایسه‌ی پیوندهای ضعیف و قوی اجتماعی نشان می‌دهد که پیوندهای ضعیف اجتماعی تأثیر بیش‌تری بر تشخیص فرصت کارآفرینانه در مقایسه با پیوندهای قوی دارند.fa_IR
dc.format.extent395
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.subjectاحساس خود اثربخشیfa_IR
dc.subjectتشخیص فرصت کارآفرینیfa_IR
dc.subjectدانش سابقfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.subjectمربیfa_IR
dc.titleبررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصت‌های کارآفرینانه در حوزه‌ی فناوری اطلاعاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue1
dc.citation.spage123
dc.citation.epage158


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد