نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی‌پور, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorزیودار, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:29:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:29:18Z
dc.date.available1399-08-01T21:29:17Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:29:18Z
dc.date.issued2009-02-19en_US
dc.date.issued1387-12-01fa_IR
dc.date.submitted2008-07-26en_US
dc.date.submitted1387-05-05fa_IR
dc.identifier.citationایمانی‌پور, نرگس, زیودار, مهدی. (1387). بررسی رابطه‌ی گرایش به کارآفرینی شرکتی و عملکرد (مطالعه موردی: نمایندگی‌های فروش شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 1(2), 11-34.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_22964.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463555
dc.description.abstractیکی از شاخه‌های اصلی کارآفرینی، کارآفرینی در سازمان است که بدون شک سهم چشم‌گیری در توفیق و تعالی سازمان‌ها دارد. از سویی دیگر، صنعت بیمه به‌عنوان یک زیرساخت حیاتی، با یک عدم توفیق مشخص در انجام بهینه‌ی مأموریت خویش در کشور مواجه است. به ‌‌نظر می‌رسد عنایت ویژه به توسعه‌ی مؤلفه‌های کارآفرینی در فرایندهای عملیاتی و خدماتی این صنعت و گسترش فرهنگ کارآفرینی میان کارکنان این صنعت بتواند، راه‌کار مناسبی در حل این مسأله باشد. از این‌رو اهتمام این مقاله سنجش میزان همبستگی میان «گرایش به کارآفرینی شرکتی» نمایندگی‌های فروش حقوقی شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران و «عملکرد» آن‌ها است. «ساختار منعطف»، «جو سازمانی اثربخش»، «فرهنگ پشتیبان و محرک خلاقیت و نوآوری» و «قابلیت‌ها و انگیزش فردی کارکنان» به عنوان ابعاد گرایش به کارآفرینی شرکتی و میزان «رضایت‌مندی کارکنان»، «رضایت‌مندی مشتریان» و «عملکرد مالی» به‌عنوان ابعاد عملکرد نمایندگی‌ها معرفی شده و همبستگی متقابل این مؤلفه‌ها با یک‌دیگر اندازه‌گیری می‌شود. نتایج تحلیل‌‌های آماری بر داده‌های گردآوری شده متشکل از کارکنان نمایندگی‌ها مشخص می‌کند که گرایش به کارآفرینی شرکتی دارای همبستگی مثبت و معناداری با عملکرد است. در پایان، با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهادهایی برای توسعه کارآفرینی سازمانی در صنعت بیمه و صنایع مشابه شده است.fa_IR
dc.format.extent215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectکارآفرینی شرکتیfa_IR
dc.subjectگرایش به کارآفرینی شرکتیfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.titleبررسی رابطه‌ی گرایش به کارآفرینی شرکتی و عملکرد (مطالعه موردی: نمایندگی‌های فروش شرکت سهامی بیمه ایران در شهر تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage11
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد