بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
لیاقتدار, محمدجوادفروغی ابری, احمدعلیعابدی, محمدرضاواصفیان, فرزانهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف کلی پژوهش، بررسی میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها به رفتار کارآفرینی "توجه" از نظر دانشجویان دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی واحد اصفهان است. در این پژوهش کاربردی، از روش توصیفی پیمایشی استفاده شده است. ابزار جمعآوری اطلاعات، پرسشنامهی تدوین محقق و ضریب پایایی آن 98/0 برآورد شده است. روایی سازهی پرسشنامه با استفاده از تحلیل عاملی و روایی محتوایی، توسط 5 نفر از متخصصین دانشگاهی تأیید شده است. نمونه آماری مشتمل بر 365 نفر از دانشجویان دانشگاههای اصفهان، صنعتی، هنر و آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87 ـ 86 است، که از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیلهای آماری نشان داد که از نظر دانشجویان، میزان پاسخگویی اهداف برنامهی درسی دانشگاهها، در سطح 001/0 p?به رفتار کارآفرینی "توجه" در عامل افزایش مهارتهای ارتباطی کمتر از سطح متوسط بوده است. همچنین، در مقایسهی نظرات دانشجویان با توجه به شاخصهای دانشگاه، گروه، سال و مقطع تحصیلی تفاوتی معنادار مشاهد شد.
کلید واژگان
اهداف برنامهی درسیدانشجو
دانشگاه
رفتار کارآفرینی "توجه"
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2009-11-221388-09-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه اصفهاناستادیار دانشگاه اصفهان
استادیار دانشگاه اصفهان
دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان




