ارزیابی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان؛ بازاندیشی در مأموریتهای برنامهی درسی آموزش عالی
(ندگان)پدیدآور
امینی, محمدتمناییفر, محمدرضاغلامی علوی, صدیقهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی و ارزیابی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان بهمنظور اعتباربخشی و بازاندیشی در کارکردها و مأموریتهای برنامههای درسی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ایران میباشد. جامعهی آماری این تحقیق توصیفی- پیمایشی، دانشجویان شاغل به تحصیل دانشگاه کاشان در سال تحصیلی 91- 90 میباشد (5502=N). که به روش نمونهگیری طبقهای تعداد 412 نفر از آنها بهعنوان گروه نمونه انتخاب و مطالعه شدند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از شاخصهای آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t تک متغیره و تحلیل واریانس یک طرفه) استفاده شد. نتایج بهدست آمده از این پژوهش نشان داد که میان دانشجویان دانشکدههای مختلف از نظر قابلیتهای کارآفرینی تفاوت معناداری وجود ندارد. اما در عین حال میان دانشجویان دختر و پسر در نمرهی کل کارآفرینی و شاخصهای ریسکپذیری و خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد. افزونبر این، یافتههای این تحقیق نشان داد که میان دانشجویان سال اول و چهارم از نظر میزان برخورداری از قابلیتهای کارآفرینی تفاوت معناداری وجود ندارد.
کلید واژگان
کارآفرینیآموزش کارآفرینی
قابلیتهای کارآفرینی
آموزش عالی
برنامهی درسی آموزش¬عالی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه کاشاناستادیار گروه روانشناسی دانشگاه کاشان
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی




