• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش روابط بین شرکتی در یادگیری شرکتی و ایجاد نوآوری باز در شرکت‌های کوچک و متوسط

    (ندگان)پدیدآور
    قوامی‌پور, محسنایراندوست, عبدالله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    190.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از ملزومات عملکرد موفق  شرکت­های کوچک و متوسط در دنیای رقابتی امروز داشتن نوآوری و ایجاد روحیه‌ی یادگیری سازمانی است. از این‌رو، هدف از این مطالعه بررسی مدل رابطه‌ای بین متغیرهای ارتباطی، یادگیری بین سازمانی و درنهایت ایجاد نوآوری باز در شرکت‌های کوچک و متوسط استان تهران می‌باشد، به‌طوری‌که بتواند روابط بین متغیرها و ضریب اهمیت آنها را بررسی کند. این تحقیق از نوع کاربردی و به لحاظ روش تحقیق از شاخه توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه‌ی آماری مطالعه مدیران کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است، که با توجه به گستره‌ی جغرافیایی، شهر تهران و محدوده‌ی آن به‌عنوان جامعه‌ی هدف انتخاب و با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی 99 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شد. از این‌رو برای تحلیل داده‌ها از تحلیل عاملی تاییدی و آزمون‌های همبستگی استفاده شده است. نتایج به‌دست آمده نشان می­دهد که پدیده‌ی اعتماد بین شرکت‌ها به‌عنوان مهم‌ترین عامل شکل‌گیری ارتباطات بین شرکتی با به‌دست آوردن دانش در فرایند یادگیری بین سازمانی رابطه­ی معنا‌دار مثبتی دارد و نیز ارتباطات بین شرکتی نقش معناداری را در فرایند ایجاد نوآوری باز در شرکت‌های کوچک و متوسط ایفا می‌کند.
    کلید واژگان
    ارتباطات بین سازمانی
    یادگیری بین¬سازمانی
    نوآوری باز

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-05-22
    1392-03-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه علامه¬ی طباطبایی
    کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه علامه¬ی طباطبایی

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2013.36247
    https://jed.ut.ac.ir/article_36247.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463484

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب