نقش روابط بین شرکتی در یادگیری شرکتی و ایجاد نوآوری باز در شرکتهای کوچک و متوسط
(ندگان)پدیدآور
قوامیپور, محسنایراندوست, عبداللهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از ملزومات عملکرد موفق شرکتهای کوچک و متوسط در دنیای رقابتی امروز داشتن نوآوری و ایجاد روحیهی یادگیری سازمانی است. از اینرو، هدف از این مطالعه بررسی مدل رابطهای بین متغیرهای ارتباطی، یادگیری بین سازمانی و درنهایت ایجاد نوآوری باز در شرکتهای کوچک و متوسط استان تهران میباشد، بهطوریکه بتواند روابط بین متغیرها و ضریب اهمیت آنها را بررسی کند. این تحقیق از نوع کاربردی و به لحاظ روش تحقیق از شاخه توصیفی- همبستگی میباشد. جامعهی آماری مطالعه مدیران کسبوکارهای کوچک و متوسط است، که با توجه به گسترهی جغرافیایی، شهر تهران و محدودهی آن بهعنوان جامعهی هدف انتخاب و با استفاده از نمونهگیری تصادفی 99 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شد. از اینرو برای تحلیل دادهها از تحلیل عاملی تاییدی و آزمونهای همبستگی استفاده شده است. نتایج بهدست آمده نشان میدهد که پدیدهی اعتماد بین شرکتها بهعنوان مهمترین عامل شکلگیری ارتباطات بین شرکتی با بهدست آوردن دانش در فرایند یادگیری بین سازمانی رابطهی معنادار مثبتی دارد و نیز ارتباطات بین شرکتی نقش معناداری را در فرایند ایجاد نوآوری باز در شرکتهای کوچک و متوسط ایفا میکند.
کلید واژگان
ارتباطات بین سازمانییادگیری بین¬سازمانی
نوآوری باز
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه علامه¬ی طباطباییکارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی دانشگاه علامه¬ی طباطبایی




