نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی ترقبان, مریمfa_IR
dc.contributor.authorمبارکی, محمدحسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:27:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:27:55Z
dc.date.available1399-08-01T21:27:54Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:27:55Z
dc.date.issued2012-11-21en_US
dc.date.issued1391-09-01fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی ترقبان, مریم, مبارکی, محمدحسن. (1391). بررسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی ایران با استفاده از رویکرد میانگین‌گیری بیزی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 5(3), 125-144. doi: 10.22059/jed.2012.29474fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.29474
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_29474.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463469
dc.description.abstractعدم اطلاع از متغیرهایی که توضیح‌دهنده‌ی رشد اقتصادی هستند و در نتیجه عدم اطلاع از مدلی که به‌درستی رشد اقتصادی را توضیح دهد، شرایط عدم اطمینان مدل را باعث می‌شوند. در این تحقیق، به بررسی عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی ایران با تاکید بر میزان اثر گذاری کارآفرینی در شرایط عدم اطمینان مدل پرداخته شده است و روش میانگین‌‌گیری بیزی مدل به‌دلیل ویژگی‌های مناسب برای فرض عدم‌ اطمینان مدل استفاده شد و با برآورد 43 میلیون رگرسیون و میانگین‌‌گیری بیزی از ضرایب، متغیرهای اثرگذار مشخص شدند. نتایج به‌دست‌ آمده نشان می‌دهد که عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی عبارتند از: تورم، نیروی کار، سرمایه‌گذاری دولت، کارآفرینی، صادرات، مخارج بهداشتی دولت، سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی. نتایج به‌دست‌ آمده نشان می‌دهد که کارآفرینی در کنار وجود 27 متغیر دیگر اثر معنی‌داری بر رشد اقتصادی داشته است. این نتیجه نشان می‌دهد که می‌بایست به ایجاد زمینه‌ی کارآفرینی در کشور در کنار سایر عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی توجه ویژه‌ای شود.fa_IR
dc.format.extent197
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.29474
dc.subjectرشد اقتصادیfa_IR
dc.subjectرویکرد بیزیfa_IR
dc.subjectشکنندگیfa_IR
dc.subjectعدم اطمینان مدلfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectمیانگین‌گیری بیزی مدلfa_IR
dc.titleبررسی اثر کارآفرینی بر رشد اقتصادی ایران با استفاده از رویکرد میانگین‌گیری بیزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی، گرایش کسب‌وکار جدید، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage125
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد