نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزعفریان, رضاfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی الیاسی, قنبرfa_IR
dc.contributor.authorفرخ‌منش, ترانهfa_IR
dc.contributor.authorموحدی‌پور, نداfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:27:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:27:50Z
dc.date.available1399-08-01T21:27:49Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:27:50Z
dc.date.issued2012-11-21en_US
dc.date.issued1391-09-01fa_IR
dc.identifier.citationزعفریان, رضا, محمدی الیاسی, قنبر, فرخ‌منش, ترانه, موحدی‌پور, ندا. (1391). نقش سرمایه‌ی شبکه بر قابلیت نوآوری سازمان (مطالعه موردی: شرکت‌های صنایع پیشرفته). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 5(3), 7-26. doi: 10.22059/jed.2012.29469fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.29469
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_29469.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463464
dc.description.abstractاین مقاله براساس مفهوم سرمایه‌ی شبکه که سرمایه‌گذاری در ارتباطات حساب شده به‌منظور دسترسی به دانشی که در اختیار دیگر سازمان‌هاست و باعث تقویت سود اقتصادی خواهد شد، نوشته شده است. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر سرمایه‌ی شبکه بر قابلیت نوآوری سازمان می‌باشد. به همین منظور، سرمایه‌ی شبکه با دو بُعد سرمایه‌ی شبکه‌ی علمی و سرمایه‌ی شبکه‌ی صنعتی به‌عنوان متغیر مستقل، متغیر قابلیت نوآوری با دو بُعد قابلیت نوآوری در محصول و فرایند به‌عنوان متغیر وابسته بررسی شده‌اند. متغیر یادگیری بین سازمانی نیز به‌عنوان متغیر میانجی با دو بُعد کسب دانش و تسهیم دانش در این رابطه وارد شده است. روش استفاده شده در این پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و ابزار اندازه‌گیری پرسش‌نامه‌ای می‌باشد که بین158 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت‌های صنایع پیشرفته شهر تهران با روش نمونه‌گیری تصادفی آزمون شده است. داده‌های این پژوهش با استفاده از تحلیل مسیر و نرم‌افزار PLS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که سرمایه‌ی شبکه‌ی صنعتی از طریق یادگیری بین سازمانی بر قابلیت نوآوری در محصول اثر مثبت دارد. اما سرمایه‌ی شبکه‌ی علمی با یادگیری بین سازمانی بر قابلیت نوآوری تاثیر ندارد.fa_IR
dc.format.extent194
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.29469
dc.subjectیادگیری بین سازمانیfa_IR
dc.subjectروابط بین سازمانیfa_IR
dc.subjectسرمایه شبکه صنعتیfa_IR
dc.subjectسرمایه شبکه علمیfa_IR
dc.subjectقابلیت نوآوریfa_IR
dc.titleنقش سرمایه‌ی شبکه بر قابلیت نوآوری سازمان (مطالعه موردی: شرکت‌های صنایع پیشرفته)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage7
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد