• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 5, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اولویت‌بندی عوامل موثر بر موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حوزه فناوری‏های برتر- رویکرد فرایند تحلیل شبکه‏ای فازی

    (ندگان)پدیدآور
    آذر, عادلصادقی, آرشکردنائیج, اسدا...
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    338.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط نقش محوری در توسعه‌ی اقتصادی کشور‏ها دارند و این بنگاه‏ها حدود 80 درصد رشد اقتصادی جهان را شامل می‏شوند. با این وجود درصد بالایی از بنگاه‏های کوچک در سال‏های اولیه‌ی تاسیس با شکست مواجه می‏شوند. در این میان در حوزه‌ی فناوری‌های برتر به‌دلیل وابستگی زیاد به فناوری در حال تغییر و هم‌چنین نیاز به سرمایه‌ی اولیه‌ی زیاد، بنگاه‏ها با وضعیت دشوارتری روبه‌رو هستند. هدف این تحقیق ارائه‌ی مدلی برای تعیین و اولویت‏بندی عوامل اثرگذار بر موفقیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حوزه‌ی فناوری‏های برتر می‌باشد. با توجه به تعدد این عوامل و وجود همبستگی بین آن‌ها، و هم‌چنین به‌منظور لحاظ نمودن عدم قطعیت موجود در قضاوت‌های کیفی تصمیم‌گیرندگان در این پژوهش از شیوه‌ی فرایند تحلیل شبکه‏ای فازی برای تحلیل داده‏ها و رتبه‌بندی استفاده شده است. جامعه‌ی آماری این تحقیق خبرگان حوزه‌ی کسب‌وکارهای کوچک (شامل اساتید دانشگاه، کارآفرینان و سیاست‌گذاران) می‌باشد، که از این میان 6 نفر به‌عنوان نمونه‌ی آماری انتخاب شدند. براساس نتایج تحقیق از میان شاخص‏های 10 گانه‏ی موفقیت، سیاست‌ها و قوانین کسب‌وکار در کشور، فناوری و ویژگی‏های کارآفرین با وزن‏های 0.194، 0.141 و 0.135 به ترتیب به‌عنوان مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر موفقت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط حوزه‌ی فناوری‌های برتر شناسایی شدند.
    کلید واژگان
    عوامل حیاتی موفقیت
    فرایند تحلیل شبکه‏ای فازی
    کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-08-22
    1391-06-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
    کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه تربیت مدرس
    استادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.28546
    https://jed.ut.ac.ir/article_28546.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463462

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب