نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمیان, محمدوزینfa_IR
dc.contributor.authorخلیلی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorصفری, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorعابد آملی, داوودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:27:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:27:32Z
dc.date.available1399-08-01T21:27:32Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:27:32Z
dc.date.issued2012-05-21en_US
dc.date.issued1391-03-01fa_IR
dc.identifier.citationکریمیان, محمدوزین, خلیلی, حسن, صفری, سعید, عابد آملی, داوود. (1391). تأثیر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت سرمایه‌گذاری مهدتابان). فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 5(1), 45-64. doi: 10.22059/jed.2012.24654fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.24654
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_24654.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463446
dc.description.abstractکارآفرینی سازمانی و مدیریت راهبردی مفاهیمی هستند که در مبانی نظری و در عرصه‌ی عمل مدیریت، توجه محققان و مدیران زیادی را به خود جلب کرده است. از این‌رو، در تحقیق حاضر به بررسی تأثیر اقدامات خاص مدیریت راهبردی- شامل میزان کاوش محیطی، انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی، افق زمانی برنامه‌ریزی، مشارکت در برنامهریزی، کنترل‌های راهبردی و کنترل‌های مالی- بر کارآفرینی سازمانی در شرکت سرمایه‌گذاری مهدتابان می‌پردازیم. جامعه‌ی آماری این تحقیق 153 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه‌گذاری مهدتابان می‌باشد که با نمونه‌گیری کوکران تعداد 126 نفر از بین دو گروه مدیران و کارشناسان به‌عنوان نمونه‌ی تحقیق انتخاب شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با استفاده از روش هم‌بستگی انجام شده است. هم‌چنین از پرسش‌نامه برای گردآوری داده‌ها کمک گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از آزمون‌های آماری ضریب هم‌بستگی و رگرسیون چندگانه بهره گرفتیم. نتایج بررسی نشان می‌دهد که به جز کنترل‌های مالی، سایر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر مثبت و معنی‌داری می-گذارد. درنهایت براساس نتایج به‌دست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان شرکت ارائه شده است.fa_IR
dc.format.extent294
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jed.2012.24654
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.subjectکاوش محیطیfa_IR
dc.subjectکنترل‌های راهبردیfa_IR
dc.subjectمدیریت راهبردیfa_IR
dc.titleتأثیر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت سرمایه‌گذاری مهدتابان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیارگروه مدیریت دولتی و بازرگانی دانشگاه شاهدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت دولتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت صنعتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پتروشیمیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage45
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد