تأثیر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شرکت سرمایهگذاری مهدتابان)
(ندگان)پدیدآور
کریمیان, محمدوزینخلیلی, حسنصفری, سعیدعابد آملی, داوودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینی سازمانی و مدیریت راهبردی مفاهیمی هستند که در مبانی نظری و در عرصهی عمل مدیریت، توجه محققان و مدیران زیادی را به خود جلب کرده است. از اینرو، در تحقیق حاضر به بررسی تأثیر اقدامات خاص مدیریت راهبردی- شامل میزان کاوش محیطی، انعطافپذیری در برنامهریزی، افق زمانی برنامهریزی، مشارکت در برنامهریزی، کنترلهای راهبردی و کنترلهای مالی- بر کارآفرینی سازمانی در شرکت سرمایهگذاری مهدتابان میپردازیم. جامعهی آماری این تحقیق 153 نفر از مدیران و کارشناسان شرکت سرمایهگذاری مهدتابان میباشد که با نمونهگیری کوکران تعداد 126 نفر از بین دو گروه مدیران و کارشناسان بهعنوان نمونهی تحقیق انتخاب شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و با استفاده از روش همبستگی انجام شده است. همچنین از پرسشنامه برای گردآوری دادهها کمک گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از آزمونهای آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چندگانه بهره گرفتیم. نتایج بررسی نشان میدهد که به جز کنترلهای مالی، سایر اقدامات مدیریت راهبردی بر کارآفرینی سازمانی تأثیر مثبت و معنیداری می-گذارد. درنهایت براساس نتایج بهدست آمده پیشنهادهایی برای مدیران و کارشناسان شرکت ارائه شده است.
کلید واژگان
کارآفرینی سازمانیکاوش محیطی
کنترلهای راهبردی
مدیریت راهبردی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-05-211391-03-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیارگروه مدیریت دولتی و بازرگانی دانشگاه شاهدکارشناس ارشد مدیریت دولتی
استادیار گروه مدیریت صنعتی
کارشناس ارشد پتروشیمی




