نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامینی نژاد, روجاfa_IR
dc.contributor.authorقلی پور, آرینfa_IR
dc.contributor.authorاسلامی بید گلی, غلامرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T21:26:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T21:26:49Z
dc.date.available1399-08-01T21:26:49Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T21:26:49Z
dc.date.issued2011-01-21en_US
dc.date.issued1389-11-01fa_IR
dc.identifier.citationامینی نژاد, روجا, قلی پور, آرین, اسلامی بید گلی, غلامرضا. (1389). سرمایه‌ی اجتماعی کارآفرینان نوپا و تامین مالی غیررسمی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی, 3(4), 49-70.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2266
dc.identifier.urihttps://jed.ut.ac.ir/article_22788.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463400
dc.description.abstractچگونگی تامین منابع مالی یکی از موضوع‌های راهبردی پیش روی کارآفرین برای راه‌اندازی کسب‌وکار است. بانک‌ها و موسسه‌های مالی به‌عنوان منابع رسمی تامین مالی در مرحله‌ی پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید کمک چندانی نمی‌کنند. در این مرحله کارآفرین باید بیش‌تر بر سرمایه‌ی شخصی خود و منابع غیررسمی مانند افراد خانواده، دوستان و غریبه‌های متهور تکیه کند. درک این‌که چرا برخی کارآفرینان از منابع مالی غیررسمی برای راه‌اندازی کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند و برخی دیگر از این منابع نمی‌توانند استفاده کنند، تمرکز اصلی این تحقیق است. نوآوری این تحقیق تبیین نقش سرمایه‌ی اجتماعی در تامین مالی از منابع مالی غیررسمی بوده و سرمایه‌ی اجتماعی در این تحقیق به وسیله‌ی چهار بعد شبکه‌های اجتماعی، اعتماد، مهارت‌های اجتماعی و تمایل به همکاری تعریف شده است. داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسش‌نامه گردآوری شده و با روش رگرسیون لجستیک تحلیل شدند. کارآفرینانی که به‌تازگی کسب‌وکارشان را آغاز کرده‌اند (کم‌تر از یک سال) یا در مرحله‌ی راه‌اندازی و پیش‌راه‌اندازی هستند به‌عنوان جامعه‌ی آماری در نظر گرفته شده‌اند. نمونه‌ی آماری این تحقیق شامل 77 کارآفرین بوده است. نتایج تحلیل داده‌های این تحقیق، اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی، اعتماد و تمایل به همکاری بر تامین مالی غیررسمی را پشتیبانی و اثرگذاری مهارت‌های اجتماعی بر تامین مالی غیررسمی را رد می‌کنند. در مجموع یافته‌های تحقیق، بیان‌گر آن بوده‌اند که هر فردی از سطح سرمایه‌ی اجتماعی بالاتری برخوردار باشد، با احتمال بالاتری به منابع مالی غیررسمی دسترسی خواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent271
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده کارآفرینیfa_IR
dc.publisherFaculty of Entrepreneurship, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Entrepreneurship Developmenten_US
dc.subjectتامین مالی غیررسمیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.titleسرمایه‌ی اجتماعی کارآفرینان نوپا و تامین مالی غیررسمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage49
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد