• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی مولفه‌های مراحل مختلف رشد شرکت‌های نوآور در تعامل با سرمایه‌گذاران خطرپذیر

    (ندگان)پدیدآور
    حیدری سورشجانی, مهرنازمحمدی, پرستو
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    595.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقالات پژوهشی- کیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این مطالعه بررسی نمونه‌های عملی تعامل شرکت‌های نوآور با سرمایه‌گذاران می‌باشد تا جنبه‌های دقیق‌تری از چالش‌های هر مرحله رشد را مشخص کند و نهایتا سرمایه‌گذاران بتوانند باتوجه به مرحله رشدیافتگی شرکت، قرارداد سرمایه‌گذاری خود را به بهترین شیوه ممکن تنظیم کنند. در ادبیات نظری سرمایه‌گذاری خطرپذیر، بررسی چالش میان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، در چارچوب نظریه کارگزاری (بررسی عدم تقارن اطلاعاتی و عدم همسویی منافع) می‌گنجد. از طرفی نزدیکترین رویکرد نظری در مطالعه تغییرات مولفه‌های شرکت در هر مرحله رشد، رویکرد ترکیب‌‌گرا به رشد سازمان می‌باشد. در این مطالعه‌ی کاربردی، با استفاده از روش نظریه مبتنی بر داده که شیوه‌ای توصیفی مبتنی بر استقرا برای ارائه نظریه‌ای در خصوص پدیده‌هاست، چالش‌های تعامل صاحبان ایده با سرمایه‌گذاران در مراحل مختلف رشد از طریق مصاحبه نیمه‌ساختاریافته و گردآوری اطلاعات واقعی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل داده‌ها از طریق کدگذاری و شناسایی ارتباط میان مقولات مختلف، نشان می‌دهد محصول، بازار، مهارت‌های کارآفرین و نوع ریسک در مراحل مختلف رشد کسب‌وکار تغییر می‌یابد و ضروری است رویکرد سرمایه‌گذاری نیز بر اساس آن تغییر کند. در نتیجه سرمایه‌گذاری جهت جلب اعتماد و شناخت کارآفرین در مرحله جنینی با مولفه‌های کسب‌وکار همخوانی بیشتری دارد. در مرحله نوپایی بکارگیری سازوکارهای پایش ونظارت در سرمایه‌گذاری ضروری هستند و در مرحله رشدیافتگی، ابعاد مختلف مشارکت بر حسب میزان مالکیت طرفین از کسب‌وکار تعیین خواهد شد.
    کلید واژگان
    "شرکت‌های نوآور"
    "مراحل رشد"
    "سرمایه‌گذاری خطرپذیر"
    "نظریه مبتنی بر داده"
    "تئوری کارگزاری"

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-05-21
    1395-03-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری. دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها، دانشگاه تربیت مدرس
    دانشگاه تربیت مدرس

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2016.59863
    https://jed.ut.ac.ir/article_59863.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463353

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب