• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی موقعیت‌های مثبت اعتمادبه‌نفس بیش‌ازاندازه در کارآفرینان ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    نوری, پوریااحمدی کافشانی, عبداللهایمانی پور, نرگس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    570.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از شناخته‌شده‌ترین سوگیری‌های تصمیم‌گیری در افراد به‌طور عام و در کارآفرینان به‌طور ویژه، اعتمادبه‌نفس بیش‌ازاندازه است. این سوگیری در کارآفرینان مطالعه شده است و بیشتر پژوهش‌ها در این حوزه، بر آثار منفی آن تمرکز کرده‌اند. براساس ادبیات تحقیق، برخی از ویژگی‌های بارز کارآفرینان با اعتمادبه‌نفس بیش‌ازاندازه عبارت­اند از: جست‌وجونکردن اطلاعات اضافی و نبود احساس تأسف و پشیمانی پس از تصمیم‌گیری اشتباه. درنتیجه، با درنظرگرفتن ویژگی‌های محیط تصمیم‌گیری کارآفرینان و با توجه به اینکه کارآفرینان در بسیاری موارد ناچارند در زمان اندک تصمیم بگیرند، به‌نظر می‌رسد در برخی شرایط، اعتمادبه‌نفس بیش‌ازاندازه به تصمیم‌گیری کارآفرینان کمک می­کند. پژوهش حاضر با رویکردی نوین، اعتمادبه‌نفس بیش‌ازاندازه و آثار مثبت آن بر تصمیم‌های کارآفرینان را بررسی می­کند. پس از مصاحبه با شانزده کارآفرین و تحلیل داده‌ها به روش تحلیل محتوای کیفی مشخص شد که در شرایطی مانند نبود اطلاعات کافی، سرریز اطلاعات و فشار زمانی، اعتمادبه‌نفس بیش‌ازاندازة کارآفرینان به تصمیم‌گیری سریع‌تر آن­ها کمک می‌کند.
    کلید واژگان
    اعتمادبه‌نفس بیش‌ازاندازه
    تحلیل محتوای کیفی
    سوگیری تصمیم‌گیری
    کارآفرین

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران
    دانشیار دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2015.55471
    https://jed.ut.ac.ir/article_55471.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463321

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب