• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی
    • دوره 8, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر گرایش کارآفرینانه و راهبرد رقابتی بر بازارگرایی در راستای بهبود عملکرد و ایجاد مزیت رقابتی پایدار

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی دولت آبادی, حسینعلیان, مژده
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.385 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی - کمی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعة مفهوم گرایش کارآفرینانه و تدوین یک راهبرد (استراتژی) مناسب، اهمیت زیادی برای بهبود عملکرد شرکت‌ها دارد، زیرا شرکت‌ها با ارائة محصولات جدید، منحصربه‌فرد و مطابق با نیازهای مشتریان، سهم بیشتری از بازار محصول را دراختیار می‌گیرند. هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه و راهبرد‌های رقابتی بر بازارگرایی در راستای بهبود عملکرد شرکت و ایجاد مزیت رقابتی پایدار در شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو است. این پژوهش کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی است. در این راستا، برای گردآوری اطلاعات و آزمون فرضیه‌ها، از پرسشنامة محقق‌ساخته‌ای حاوی 67 پرسش در 17 بعد استفاده شد. براساس جدول کرجسی- مورگان، با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، از بین 250 نفر کارکنان شرکت‌های تولیدی قطعات خودرو در استان اصفهان، 150 نفر به‌عنوان جامعة آماری پژوهش انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیه‌ها، از مدل معادله‌های ساختاری در نرم‌افزار Smart PLS استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد تأثیر مستقیم گرایش کارآفرینانه بر بازارگرایی، معنادار نیست. همچنین، استقلال و پیشگامی از ابعاد گرایش کارآفرینانه، راهبرد رهبری هزینه، بازارگرایی پاسخگو، عملکرد مالی و منابع کمیاب، بیشترین وزن را در تشکیل متغیرهای اصلی پژوهش برای قطعه‌سازان دارند؛ بنابراین، شرکت‌های قطعه‌سازی، با افزایش روحیة کارآفرینی در سازمان و اتخاذ راهبرد‌های مناسب همراستا با نیازهای مشتریان می‌توانند به بقا و رشد خود در عرصة رقابتی کمک کنند.
    کلید واژگان
    بازارگرایی
    راهبرد‌های رقابتی
    عملکرد
    گرایش کارآفرینانه
    مزیت رقابتی پایدار

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    دانشکده کارآفرینی
    Faculty of Entrepreneurship, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار بازاریابی، دانشگاه اصفهان
    دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت MBA، دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2008-2266
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jed.2015.55470
    https://jed.ut.ac.ir/article_55470.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/463320

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب