تبیین نقش مؤلفههای فردی، محیطی و سیستمی در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران
(ندگان)پدیدآور
آراستی, زهراسفیدگر, افروززعفریان, رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی - کمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به آموزشپذیربودن کارآفرینی و ضرورت آموزش آن، نیاز به شیوههای آموزشی نوین از جمله آموزش الکترونیکی کارآفرینی بیش از پیش احساس میشود. این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی در دانشکدة کارآفرینی دانشگاه تهران با استفاده ازروشتحقیق ترکیبی (کیفی -کمی) انجام گرفته است. براساس نتایج تحقیق کیفی نه مصاحبة نیمهساحتاریافته با استادان دانشکدة کارآفرینی دانشگاه تهران صورت گرفت که بهصورت هدفمند با داشتن دو ویژگی سابقة حداقل دو دورة تدریس الکترونیکی در دانشکدة کارآفرینی و آشنایی با حوزة فناوری اطلاعات در آموزش انتخاب شده بودند. عوامل مؤثر بر موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی براساس نتایج تحلیل دادهها در سه دسته شناسایی و دستهبندی شدند: عوامل فردی شامل ویژگیهای استاد و ویژگیهای دانشجو، عوامل محیطی شامل تعاملات و ارزیابی، عوامل سیستمی شامل کیفیت آموزش و محتوای ارائهشده، کیفیت زیرساخت اینترنت و سیستم آموزش مجازی و کیفیت عملکرد دانشگاه و خدمات آن. همچنین، نتایج تحقیق کمی در نمونة آماری 139 دانشجوی دورة آموزش الکترونیکی کارآفرینی ورودی 89 نشان میدهد عامل فردی ویژگیهای دانشجو، عامل محیطی تعاملات و عامل سیستمی آموزش و محتوای ارائهشده میتوانند بیشترین تأثیر را در موفقیت آموزش الکترونیکی کارآفرینی دانشگاه تهران داشته باشند.
کلید واژگان
آموزش الکترونیکی کارآفرینیآموزش کارآفرینی
عوامل موفقیت
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهرانکارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی، دانشگاه تهران
استادیار دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران




