مرور دوره 13, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار

  • تأثیر روش‌های مربی‌گری بر رفتار کارآفرینانه کارآفرینان نوپا در مراکز شتاب‎دهی 

    مافی, بهاره؛ محمدی الیاسی, قنبر؛ رضایی زاده, مرتضی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    تغییر رفتار، توانایی افراد در دستیابی به اهدافشان را تسهیل می‌کند. مداخله برای تغییر رفتار افراد عموماً از طریق آموزش‌های مختلف حاصل می‌شود. با رشد استفاده از نظام مربی‌گری در مراکز شتاب‌دهی، این سؤال مطرح می‌شود که آیا ...

  • ارائه چارچوب ارزیابی نوآوری اجتماعی در سطح کلان با استفاده از روش فراترکیب 

    کریمی, تورج؛ کریمی, آصف ( ut)؛ سعدآبادی, علی اصغر؛ رمضانی, سعید (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    نوآوری‌های اجتماعی راه حل‌های جدیدی هستند که به طور همزمان نیاز اجتماعی را برآورده می‌کنند و منجر به روابط جدید یا بهبود آن و استفاده بهتر از دارایی‌ها و منابع می‌شوند. استفاده از شاخص‌ها برای جذب نوآوری‌های اجتماعی و ...

  • تأثیر آمیخته‌ بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه‌های دانش‌بنیان با تبیین نقش تعدیل‌گر بازارگرایی 

    مزروعی نصرابادی, اسماعیل؛ فتاحی, حمیدرضا؛ دولتشاه, پیمان (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی کارآفرینانه بر موفقیت کارآفرینانه بنگاه‌های دانش‌بنیان با توجه به نقش تعدیل‌گر بازارگرایی است. تحقیق حاضر ازمنظر هدف، کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، آمیخته (در فاز اول روش ...

  • بررسی فرآیند توسعه استارت‌آپ‌های فین‌تک در ایران: 

    مرادی, شیوا؛ نادری, نادر؛ دل انگیزان, سهراب (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    امروزه در عصرتحولات دیجیتال، استفاده از فناور‌‌‌ی‌های مالی(فین‌تک‌ها) به ‌بخش جدایی‌ناپذیری از صنعت بانکداری تبدیل شده‌اند و همکاری بانک‌ها با استارت‌آپ‌های فین‌تک برای گذار به بانکداری دیجیتال، دیگر نه یک انتخاب، بلکه یک ...

  • شناسایی شبکه اجتماعی کارآفرینان در خروج‌کارآفرینانه 

    خسروی, نگار؛ طالبی, کامبیز؛ ایمانی پور, نرگس؛ سجادی, سید مجتبی (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    خروج کارآفرینانه بخش مهمی از فرآیند کارآفرینی است که تأثیر بسزایی بر کارآفرین، بنگاه، صنایع مختلف و اقتصاد کلان هر کشور دارد. با این حال تحقیقات کمی در این حوزه انجام‌ شده وپژوهشگران به طور خاص به نقش شبکه‌های اجتماعی ...

  • طراحی الگو مسئولیت اجتماعی در کارآفرینی با استفاده از روش فراترکیب 

    باقری, محمد هادی؛ عبدالوند, محمد علی؛ طبیبی, سید جمال الدین؛ خدایاری, بهناز (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    بسیاری مدیران و پژوهشگران بر این باورند که مسئولیت اجتماعی یکی از اجزای اصلی ارتباط بین شرکت و محیط می باشند و می تواند به عنوان مزیت رقابتی برای شرکت ها در آید و برای آنها بسیار با اهمیت می باشد. مسئولیت پذیری در کارآفرینی ...

  • شناسایی عوامل مؤثر بر عدم موفقیت تأمین مالی جمعی مبتنی بر بلاک‌چین با استفاده از عرضه اولیه بهامُهر 

    چیت ساز, احسان؛ قربانی حصاری, محمد؛ فیلی, هشام (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    تأمین مالی جمعی به روش عرضه اولیه بهامُهر[1] یکی از بدیع‌ترین روش‌های تأمین مالی جمعی در جهان است که توانسته در فاصله کوتاهی چندین برابر روش‌های دیگر، سرمایه جذب کند. در این روش که عرضه اولیه بهامهر ...

  • رابطه نگرش به درس کار و فناوری با مولفه های نگرش کارآفرینی دانش آموزان مقطع متوسطه ناحیه یک تبریز 

    حسین زاده نباتی, مریم؛ محمودی, فیروز؛ ادیب, یوسف (دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2020-05-21)
    هدف پژوهش حاضر رابطه نگرش به درس کار و فناوری با مؤلفه‌های نگرش کارآفرینی دانش آموزان متوسطه ناحیه یک تبریز در سال تحصیلی 98-97 است. این از نظر هدف، کاربردی  و از نظر گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه‌ی ...