مرور دوره 11, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
فرآیند مدیریت دانش بومی کسبوکارهای مردم محور صنایعدستی: موردکاوی عبا و گلیمبافی محله محمدیه نائین
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)بسیاری از کسبوکارهای فعال در حوزة صنایعدستی سنتی، مردم محور و مبتنی بر ویژگیها و فرهنگ جامعه محلی هستند و براساس دانش ضمنی، بومی و موروثی که بهصورت رسمی ثبتنشده است، فعالیت میکنند. اغلب مطالعهها حوزة مدیریت دانش، ...
-
شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه بر مبنای رویکرد پردازش اطلاعات انسانی (مورد مطالعه: کارآفرینان استان تهران و البرز)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)این مقاله با استفاده از رویکرد نظری روانشناسی شناختی به بررسی مبنای هوشیاری کارآفرینانه میپردازد و آن را به نظریههای موجود در حوزة کارآفرینی ارتباط میدهد. هدف پژوهش، شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه و رابطة آنها بر ...
-
شناسایی چالشهای ورودی مراکز خدمات توسعة کسبوکار ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)مرکز خدمات توسعة کسبوکار به نهادهایی گفته میشود که خدمات ارزشمندی بهمنظور رشد و توسعة کسبوکارهای کوچک و متوسط به آنان ارائه میدهند. این مراکز بر مبنای نظریة رشد، همچون هر سازمان دیگری بهدنبال رشد و بهبود عملکرد ...
-
تأثیر گرایش کارآفرینانه بر یادگیری راهبردی: تبیین نقش راهبرد اثرسازی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)این پژوهش به مطالعه تاثیر گرایش کارآفرینانه بر یادگیری استراتژیک با تاکید بر نقش استراتژی اثرسازی میپردازد. یادگیری استراتژیک در بردارنده توانایی بنگاه در ایجاد، تجمیع و تفسیر دانش استراتژیک و عمل بر مبنای آن دانش بمنظور ...
-
تأثیر سرمایۀ فکری بر دوسوتوانی سازمانی: نقش تعدیلگر فرهنگ نوآورانه (مورد مطالعه: صنعت برق در کشور)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)هدف این تحقیق تبیین نقش سرمایۀ فکری بر دوسوتوانی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرهنگ نوآورانه است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق 370 شرکت تولیدی فعال در صنعت برق ...
-
واکاوی فرآیند انتقال دانش در کسبوکارهای خانوادگی: رویکرد نظریة دادهبنیاد
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)کسبوکارهای خانوادگی نقش مهمی در رشد و بقای اقتصاد کشورها ایفا میکنند و بسیاری از شرکتها و بنگاههای بزرگ و بنام بهصورت کسبوکار خانوادگی برپا شده و اداره میشوند. یکی از فرآیندهای مهم در کسبوکارهای خانوادگی فرآیند ...
-
شناسایی ابعاد شکلگیری قصد کارآفرینانه در افراد فقیر بر مبنای رویکرد قابلیتها
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)باوجود توافق نسبی درمورد تعاریف ارائهشده از قصد، بهنظر میرسد که در مورد ابعاد شکلدهندة قصد در بین صاحبنظران اجماعی حاصل نشده است و محققان ابعاد متفاوتی را بهعنوان عوامل شکلدهندة قصد معرفی کردهاند. نظر به اینکه ...
-
تأثیر سیاستهای کارآفرینی و محیط کسبوکار بر توسعۀ کارآفرینی
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)افزایش فعالیتهای کارآفرینانه در یک جامعه به محیطی پیش برنده برای افزایش تعداد کارآفرینان و رشد شرکتها نیاز دارد. مطالعات نشان میدهد عواملی مانند محیط کسبوکار بر توسعۀ کارآفرینی تأثیر مستقیم دارد. بنابراین بهبود عوامل ...
-
تحلیل ابعاد بنگاههای مادرزاد بینالمللی (بمب) حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در ایران
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)توسعۀ کسبوکارهای بینالمللی از جمله مهمترین ابزارهای توسعۀ اقتصادی بهشمار میروند. در حالیکه هر روز بر سهم بنگاههای مادرزاد بینالمللی در بازارهای جهانی بهویژه حوزۀ فاوا افزوده میشود، مفهوم جهانی زاده شدن در ایران ...
-
شناسایی شایستگیهای بازدارندة پایداری کارآفرینان کسبوکارهای کوچک و متوسط (مورد مطالعه: کسبوکارهای فعال در صنایع غذایی)
(دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran, 2018-08-23)کسبوکارهای کوچکومتوسط بهعنوان نیرو محرکة توسعة اقتصادی و اجتماعی، نقش اساسی در فرایند توسعة جوامع دارند. داشتن جریان اقتصادی توانمند، برخورداری از قدرت سازگاری با شرایط متغیر محیطی، امکان رقابتپذیری بالا ...



