مشکلات و پیچیدگیهای انتقال مفاهیم سازهای در فرایند آموزش معماری
(ندگان)پدیدآور
تقی زاده, کتایوننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
فرایند آموزش و یادگیری زمانی مؤثر واقع میشود که آموزش مبتنی بر نظریههای علمی، روشهای مناسب و بهکارگیری ابزارهای لازم در این مسیر باشد. آموزش معماری نیز به عنوان بخشی از آموزش عالی از این قاعده مستثنی نیست. آموزش دروس سازهای در دانشکدههای معماری داخل کشور، بیشتر تئوری بوده و فاقد هرگونه تجربه عملی و حرفهای است، لذا حاصل این نوع آموزش در بهترین صورت، جز تربیت افرادی دارای قابلیت ذهنی بالا نبوده و امکان به اجرا درآوردن و خلاقیت در آثار حرفهای دانشآموختگان معماری، بسیار اندک است. در این مقاله، به ارزیابی ساختار و محتوای آموزش دروس سازهای پرداخته شده و در نهایت مشکلات و معایب موجود در این نظام آموزش استخراج و پیشنهاداتی برای رفع آنها ارائه میشود. روش تحقیق این پژوهش براساس تهیه پرسشنامهای متناسب با آموزش دروس سازهای در رشته معماری برای دستیابی به نتایج بهتر و مطلوبتر میباشد. پرسشنامه به صورت بسته تهیه شد که در آن برای هر پرسش، تعدادی گزینه و پاسخ انتخاب و هریک از پاسخها بهگونهای تنظیم شد که در عین منطقیبودن برای آن سوال، از پاسخ مربوط به دیگر سوالات مجزا باشد. با این روش، تجزیه و تحلیل و طبقهبندی پاسخها نیز سادهتر انجام شد.
کلید واژگان
معماریسازه
تکنولوژی
آموزش
یادگیری
کارگاه آموزشی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2016-01-211394-11-01
ناشر
پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده معماری، پردیس هنرهای زیبا، دانشگاه تهرانشاپا
2228-60202676-4318




