دوره 23, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
کاربست رکن کارکردگرایی تریز در فرایند طراحی معماری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-11-22)تکنیکها و متدهای مورد استفاده در طراحی معماری را میتوان به 2 دستهی مرتبط با دانش معماری و مستقل از آن تقسیم نمود. یکی از قسمتهای مربوط به دستهی دوم، خلاقیت و نوآوری است. در این حوزه، یکی از بهروزترین و جامعترین ...
-
مطالعه ی تطبیقی پلان و گنبد جمعه مسجد اردبیل با پلان ها و گنبدهای مشابه به جهت بررسی ترسیم صحیح منحنی گنبد
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-11-22)جمعه مسجد اردبیل، در طول حیات بیش از هزار سالهی خود، خسارتهای بسیاری را بر اثر عوامل انسانی و طبیعی بر کالبد و محتوای خود دیدهاست. پی بردن به فرم منحنی گنبد فرو ریخته مسجد در جهت تکمیل خطوط اصلی بنا برای ساخت گنبد جدید ...
-
رویههای تربیتی در گونههای آموزش معماران؛ مطالعه موردی: بررسی گزینههای آموزشی پیشنهاد شده دهة اخیر (96-1386) در دانشکدههای معماری ایران.
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-11-22)برخی، تمام و یا بیشتر روند آموزش معماری را فرایندی تربیتی میدانند تا برنامهای صرفاً آموزشی؛ این موضوع دستمایه برخی پژوهشهای حوزه آموزش معماری در ایران نیز بوده است. رویکردهای تربیتی مبتنی بر «جمعمحوری» یا «فردمحوری»، ...
-
گونهشناسی شبستانمحور مسجدهای تاریخی ایران با بهرهوری از سامانۀ اطلاعات جغرافیایی (GIS)
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2018-11-22)هدف از این پژوهش، گونهشناسی مسجدهای تاریخی ایران بر مبنای شبستان آنهاست. بدینمنظور با بررسی کالبد مسجدها، انواع شبستان تعریف و مسجدهای ایران بر این اساس دستهبندی شدند؛ سپس دادههای گونهشناختی رقومی و بهصورت توصیفی ...



