مرور دوره 19, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
«ارزیابی پس از بهرهبرداری» یک هدف و یک وسیلة آموزشی در معماری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-03-21)«ارزیابی پس از بهرهبرداری»، یک نوع ارزیابی نظامیافته و همهجانبه در معماری، یک هدف حرفهای معماری و در عین حال، یک ابزار آموزشی معماری است. در این نوشتار، ابتدا ارزیابی پس از بهرهبرداری، معرفی شده و سپس اهداف آموزشی در ...
-
خوانشی از تجربه شهری در خیابانهای استانبول تا پرسهزنی ذهنی در خیابانهای تهران نمونه موردی: استقلالِ استانبول، لاله زارِ تهران
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-03-21)شهر، حاصل برآیند عوامل عینی و ذهنی در بستر تجربههای روزانه است، امری که "لفور" از آن تحت عنوان «کنش فضایی»یاد میکند.مادامیکه مابین این عینیتها و ذهنیتها، قرابت وجود داشته باشد، امکان خوانشی ساختارمند از شهر میسر است. ...
-
بررسی نحوه ارتباط میان دو مفهوم حس مکان و دلبستگی به مکان در خوابگاه دانشجویان
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-03-21)امروزه مفاهیمی چون حس مکان و ...
-
بررسی نقش حکومت، مردم و معماران در پیدایش کویهای مسکونی کوتاهمرتبة تهران در دورة پهلوی دوم
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-03-21)عرصههای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ایران شاهد تحوّلات وسیعی در دوران پهلوی بودند. این تحوّلات، اثرات فرهنگی، جمعیّتی و کالبدی وسیعی بر جای گذاشتند. در این دوره، تمرکزگرایی، مهاجرت و سیاستهای توسعه موجب رشد فزآیندة جمعیّت ...
-
مقایسۀ تحلیلی ترسیم با دست و رایانه در فرآیند طراحی معماری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-03-21)اهمیت ترسیم با دست در طراحی معماری از یکسو و کاربرد روزافزون نرمافزارهای رایانهای در این حوزه و مقابلۀ این دو به موضوعی بحثبرانگیز تبدیل شده است که رویکردی تحلیلی در تطبیق آنها را میطلبد. این مقاله تلاش دارد تا با ...
-
آموزش معماری پایدار یا آموزش پایدار معماری
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-03-21)اقبال عمومی به موضوع پایداری و معماری پایدار که به موجی قوی در معماری امروز جهان و ایران تبدیل شده، ایجابکننده نوعی بازنگری ناقدانه به منظورتنقیح و ارتقای گفتمان پایداری در معماری است. به ویژه اهمیت "آموزش معماری"، بذل ...
-
تدبیر چارچوب مدیریت دانش برای سیاستگذاری یکپارچه در کلانشهر تهران
(پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts, 2014-03-21)توجیه ضرورت سیاستگذاری یکپارچه در شهرها، وجود عرصههای موضوعی سیاستگذاری و نیز سیاستگذاران ...



