شناخت دلایل بازطراحی لوگو در طول عمر برند
(ندگان)پدیدآور
الیاسی, الهامافشار مهاجر, کامرانشفیعی, زاهدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یک برند در طول عمر خود بنا به دلایلی ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشد و در این میان لوگو به مثابه دریچهی ورودی به برند و بازنمای هویت آن، نیاز به بازطراحی شدن دارد. با وجود این مهم، در ایران کمتر برندی دست به بازطراحی لوگوی خود میزند. حساسیت بازطراحی لوگو در سرنوشت یک برند و کمبود دانش به روز در این موضوع، میتواند دلایل ثابت ماندن اکثر لوگوهای داخلی برای دههها و فاصله گرفتن از سلیقهی بصری مخاطبانشان باشد. لذا پژوهش حاضر در راستای حل این نقیصه، با استناد به نظریههای مرتبط به لوگو و بازطراحی لوگو، به امر شناخت دلایل بازطراحی لوگو به همراه مثالهای عینی پرداخته است. در پاسخ به سوال اصلی پژوهش که دلایل بازطراحی لوگو در طول عمر یک برند چه مواردی است، پژوهش حاضر ضمن دستهبندی دلایل ممکن بازطراحی لوگو، به این مهم دست یافته است که بازطراحی لوگو تنها امری هنری و سلیقهای و تنها به دلایل گرافیکی نبوده، بلکه دلایل مشخص و هدفمندی را بر اساس نیازها و اهداف برند دنبال مینماید. این پژوهش از حیث هدف کاربردی و به روش توصیفی-تحلیلی بوده و همچنین اطلاعات به صورت کتابخانهای گردآوری شده است.
کلید واژگان
لوگودلایل بازطراحی لوگو
بازطراحی لوگو
برند
بازسازی برند
هویت برند
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشکده پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان ، ایران.دانشیار گروه ارتباط تصویری، دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر، تهران، ایران.
استادیار گروه مدیریت جهانگردی، دانشکده پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی، دانشگاه هنر اصفهان، اصفهان ، ایران.
شاپا
2228-60392538-5178




