نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباقری, عبدالعلیfa_IR
dc.contributor.authorافشارمهاجر, کامرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T20:48:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T20:48:08Z
dc.date.available1399-08-01T20:48:07Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T20:48:08Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-01-04en_US
dc.date.submitted1393-10-14fa_IR
dc.identifier.citationباقری, عبدالعلی, افشارمهاجر, کامران. (1395). جهانی شدن رسانه‌ها و طراحی گرافیک. نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی, 21(2), 27-38. doi: 10.22059/jfava.2016.59642fa_IR
dc.identifier.issn2228-6039
dc.identifier.issn2538-5178
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jfava.2016.59642
dc.identifier.urihttps://jfava.ut.ac.ir/article_59642.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/462646
dc.description.abstractامروز سخت نیست که ببینیم رسانه‌ها به طور فزاینده‌ای درحال جهانی شدن هستند و تعریف جدیدی از روش زندگی و شیوه‌های ارتباط بین انسان‌ها را ارایه می‌دهند که در آن، تعامل میان فرهنگی، ایجاد روابط، و شیوه‌های کسب وکار، به راحتی برای همگان میسر می‌گردد. منتقدان جهانی شدن استدلال کرده‌اند که جهانی شدن رسانه‌ها منجر به استانداردسازی، تجانس فرهنگی و ناپدیدشدن تفاوت‌های فرهنگی خواهد شد. یکی از زمینه‌هایی که تا حد زیادی توسط این تحول تحت تاثیر قرارگرفته، طراحی گرافیک است، زیرا جهانی شدن رسانه‌ها،  از طرفی‌ جهانی شدن فرهنگ، زبان و زبان بصری را به دنبال دارد و از سوی دیگر، طراحان گرافیک را برای اولین بار، درموقعیت کار با مشتریان بین المللی و طراحی برای مخاطبان جهانی قرارداده است. سوال این است که پیامدهای جهانی شدن رسانه‌ها درطراحی گرافیک چیست؟ این مقاله سعی دارد با روش توصیفی و تحلیل نمونه‌هایی منتخب از آثار طراحی گرافیک، پاسخگوی سوال تحقیق باشد. بر این اساس ابتدا پیامد‌های جهانی شدن رسانه‌ها را مطرح و سپس تاثیرآنها را در طراحی گرافیک بررسی خواهدکرد و در پایان راه‌حل‌های پیشنهادی خود را ارایه می‌نماید. روش گردآوری اطلاعات اسنادی و نمونه‌گیری انتخابی می‌باشد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehran University College of Fine Artsen_US
dc.relation.ispartofنشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمیfa_IR
dc.relation.ispartofHonar-Ha-Ye-Ziba: Honar-Ha-Ye-Tajassomien_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jfava.2016.59642
dc.subjectطراحی‌گرافیکfa_IR
dc.subjectجهانی شدنfa_IR
dc.subjectرسانه‌هاfa_IR
dc.subjectفرهنگ بصریfa_IR
dc.titleجهانی شدن رسانه‌ها و طراحی گرافیکfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر، دانشگاه هنر، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر، تهرانfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2
dc.citation.spage27
dc.citation.epage38


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد