جهانی شدن رسانهها و طراحی گرافیک
(ندگان)پدیدآور
باقری, عبدالعلیافشارمهاجر, کامران
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروز سخت نیست که ببینیم رسانهها به طور فزایندهای درحال جهانی شدن هستند و تعریف جدیدی از روش زندگی و شیوههای ارتباط بین انسانها را ارایه میدهند که در آن، تعامل میان فرهنگی، ایجاد روابط، و شیوههای کسب وکار، به راحتی برای همگان میسر میگردد. منتقدان جهانی شدن استدلال کردهاند که جهانی شدن رسانهها منجر به استانداردسازی، تجانس فرهنگی و ناپدیدشدن تفاوتهای فرهنگی خواهد شد. یکی از زمینههایی که تا حد زیادی توسط این تحول تحت تاثیر قرارگرفته، طراحی گرافیک است، زیرا جهانی شدن رسانهها، از طرفی جهانی شدن فرهنگ، زبان و زبان بصری را به دنبال دارد و از سوی دیگر، طراحان گرافیک را برای اولین بار، درموقعیت کار با مشتریان بین المللی و طراحی برای مخاطبان جهانی قرارداده است. سوال این است که پیامدهای جهانی شدن رسانهها درطراحی گرافیک چیست؟ این مقاله سعی دارد با روش توصیفی و تحلیل نمونههایی منتخب از آثار طراحی گرافیک، پاسخگوی سوال تحقیق باشد. بر این اساس ابتدا پیامدهای جهانی شدن رسانهها را مطرح و سپس تاثیرآنها را در طراحی گرافیک بررسی خواهدکرد و در پایان راهحلهای پیشنهادی خود را ارایه مینماید. روش گردآوری اطلاعات اسنادی و نمونهگیری انتخابی میباشد.
کلید واژگان
طراحیگرافیکجهانی شدن
رسانهها
فرهنگ بصری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهرانUniversity of Tehran University College of Fine Arts
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر، دانشگاه هنر، تهراندانشیار دانشکده هنرهای تجسمی، دانشگاه هنر، تهران
شاپا
2228-60392538-5178



