• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی
    • دوره 19, شماره2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه هنرهای زیبا- هنرهای تجسمی
    • دوره 19, شماره2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استفاده از مهندسی کانسی در بررسی تصویر ذهنی برندهای تلفن‌همراه در بین طراحان جوان ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    اصل فلاح, مهدیکلینی ممقانی, ناصرخلخالی, سینا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.039 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف از این مطالعه و پژوهش، بررسی تأثیرات احساسی و تصویر ذهنی پرفروش‌ترین برندهای بازار تلفن‌همراه در بین دانشجویان جوان طراح ایرانی بوده است. بافت جوان جامعۀ کنونی ایران و علاقه‌مندی طراحان جوان به پیگیری گرایش‌های جدید و رویدادهای صنایع و محصولات پیشرو نظیر صنعت ارتباطات و اطلاعات، دلیل انتخاب این گروه به‌عنوان جامعۀ نمونه بود. برای دستیابی به اهداف موردنظر، از روش مهندسی کانسی استفاده شد. براساس آمار و اطلاعات موجود در شهر تهران، شش برند پرفروش تلفن‌همراه برای پژوهش حاضر برگزیده شدند و با انتخاب سی جفت‌ویژگی بیان‌کنندۀ خصوصیت‌های مختلف مرتبط با تصویر ذهنی یک برند، ساختار و محتوای پرسش‌نامه به شیوۀ افتراق معنایی شکل گرفت. این پرسش‌نامه بین صد نفر (پنجاه دختر و پنجاه پسر) توزیع شد. به‌منظور تحلیل اطلاعات حاصل از پرسش‌نامه‌ها، از روش‌های آنالیز واریانس یک‌طرفه و تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که بین ترجیحات و سلایق دختران و پسران در بازار تلفن‌همراه ایران تفاوت‌های معناداری وجود دارد و علی‌رغم وجود تصویر ذهنی مشترک نسبت به برخی برندها، برخی دیگر در بین دختران و پسران دارای افتراق و تفاوت در تصویر ذهنی هستند. یافته‌های این مطالعه می‌تواند در حال و آینده، بازخوردهایی کاربردی را به برندهای بررسی‌شده به‌منظور استفاده در فعالیت‌های بازاریابی و برندسازی ارائه کند.
    کلید واژگان
    واژه‌های کلیدی مهندسی کانسی
    تصویر ذهنی برند
    ادراک مشتری
    بازار تلفن‌همراه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-07-23
    1393-05-01
    ناشر
    پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران
    University of Tehran University College of Fine Arts
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیئت علمی گروه طراحی‌صنعتی، دانشکدۀ هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر، تهران، ایران
    استادیار گروه طراحی‌صنعتی، دانشکدۀ معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
    کارشناس طراحی‌صنعتی، دانشکدۀ هنر و معماری، دانشگاه آزاد (واحد تهران مرکزی)، تهران، ایران

    شاپا
    2228-6039
    2538-5178
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jfava.2014.51442
    https://jfava.ut.ac.ir/article_51442.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/462611

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب